Sony chce poprawić swoje relacje z deweloperami niezależnymi. Twórcy potwierdzają pozytywne informacje

Gry
1243V
Sony chce poprawić swoje relacje z deweloperami niezależnymi. Twórcy potwierdzają pozytywne informacje
Wojciech Gruszczyk | 14.12.2021, 17:39

Twórcy indie zostali wysłuchani. PlayStation rozpoczęło zmiany w swoich systemach, by zapewnić niezależnym deweloperom możliwość łatwego publikowania gier na swoich platformach oraz zainteresowani już teraz mogą liczyć na znacznie lepszy kontakt z przedstawicielami firmy.

W czerwcu pojawiła się pierwsza informacja od jednego z niezależnych deweloperów, który potwierdził „frustrujące” zasady sprzedaży na PlayStation 5 i PlayStation 4. W lipcu temat podjęli kolejni twórcy i wiele mniejszych zespołów wspominało o problemach z komunikacją z przedstawicielami japońskiej korporacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Redakcja IGN potwierdza, że Sony choć publicznie nie wystosowało w tej sprawie żadnego komunikatu, to najwidoczniej podjęto pewne działania, których pozytywne skutki już są widoczne. Dziennikarz dotarł do dokumentu „2021 Global Partner Survey Results” i w szczegółach pojawiają się trzy elementy, które firma chciała jak najszybciej poprawić.

„Po pierwsze, chodzi o "zmniejszenie złożoności" - Sony zobowiązało się między innymi do usprawnienia kanałów komunikacji, wyjaśnienia, do kogo wydawcy powinni kierować swoje uwagi, oraz upewnienia się, że przekazuje partnerom wystarczająco dużo szczegółów na temat swoich działań, aby mogli oni podejmować decyzje. Po drugie, Sony obiecało dać wszystkim swoim aktywnym partnerom wydawniczym i deweloperskim dostęp do lepszych danych analitycznych dotyczących sprzedaży, zaangażowania i promocji gier, a także poprawić możliwość ich wyszukiwania. I wreszcie, Sony twierdzi, że zmodernizuje swój zestaw narzędzi i ulepszy system zgłoszeń, dokumentację i obsługę klienta w kwestiach dotyczących partnerów”.

IGN potwierdziło w rozmowie z deweloperami, że nowe zasady zaczęły działać i już przynoszą pozytywne rezultaty. Sony na początku odezwało się bezpośrednio do twórców, a następnie zaczęło wdrażać nowe pomysły – jeden z deweloperów potwierdza, że choć wcześniej niektóre zgłoszenia do obsługi technicznej były otwarte przez 9 miesięcy, teraz odpowiedź przychodzi średnio po około pięciu dniach... Choć większość zagadnień udaje się rozwiązać w 24-48 godzin.

Nadal pewnym problemem są promocje, do których deweloperzy muszą zostać zaproszeni przez Sony – nikt nie może wrzucić swojej pozycji do oferty. Twórcy chwalą jednak nowy fundusz – za jego pomocą deweloperzy mogą otrzymać pieniądze, by opracować port na konsole PlayStation. Firma stara się także lepiej prezentować gry niezależne w sklepie.

Źródło: https://www.ign.com/articles/sony-repair-relationship-indie-partners

Komentarze (90)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper