Final Fantasy VII Remake na PC to „okropny” port. Digital Foundry krytykuje „kompromitującą” wersję gry

Gry
3223V
Final Fantasy VII Remake na PC to „okropny” port. Digital Foundry krytykuje „kompromitującą” wersję gry
Wojciech Gruszczyk | 17.12.2021, 16:47

Final Fantasy VII Remake trafił na PC w wyższej cenie, ale nie oznacza to, że możemy liczyć na znakomitą jakość. Pierwsze opinie na temat portu są bardzo jednoznaczne – nie tak powinna działać produkcja, która w dniu premiery kosztuje ponad 300 zł.

Square Enix po wielu negatywnych komentarzach ukryło cenę Final Fantasy VII Remake na Epic Games Store, ale produkcja jest ponownie dostępna. Gracze mogą w końcu zapoznać się z tytułem, jednak niestety nie jest to port idealny.

Dalsza część tekstu pod wideo

Digital Foundry nie zdążyło jeszcze opracować pełnego materiału, ale dziennikarze postanowili ostrzec graczy, ponieważ Final Fantasy VII Remake na PC nie działa w znakomitej jakości.

„Jak już wspomniałem - nie zajmuję się FFVIIR - jednak zacinanie się gry, które ma miejsce, gdy od razu dostajemy wyrenderowaną grafikę jest po prostu nie do przyjęcia. Każdy kto testował i grał w tę grę na PC przed premierą powinien zdawać sobie sprawę, że kinowa produkcja nie powinna taki działać”.

Alexander Battaglia podkreśla, że jest to większy problem, ponieważ RTSS (program do sprawdzania płynności animacji) nie wyłapuje tych problemów – niby widzimy 60 klatek, jednak w rzeczywistości tytuł oferuje znacznie gorsze doświadczenie.

„BTW – o ile mogę to stwierdzić RTSS nie wychwytuje problemów z liczbą klatek na sekundę w FFVIIR. Informuje, że gra działa w 60, kiedy na pewno nie jest. PresentMon nie odzwierciedla tego, co jest na ekranie. Widziałem to już wcześniej w The Medium podczas premiery i No Man's Sky OGL”.

„Nigdy tak naprawdę tego nie robię, ponieważ zwykle opisuję to w filmie, ale @oliemack będzie się tym zajmował, gdy będę na świętach. Ale to tylko jeden krótki moment w pierwszych 5 minutach gry. Obracanie kamery powoduje ciągły spadek, a następnie duże zacinanie. RTSS tego nie widzi”.

John Linneman nie ukrywa, że port jest „okropny”, bo choć dziennikarz posiada bardzo mocny PC, to jednak i tak całość działa fatalnie:

„Uwaga: Alex wysłał nam swoje klipy do sprawdzenia i tak port PC FFVIIR jest okropny. Nagrał to za pomocą RTX3090 + 10900k przy zaledwie 1080p i to jest bałagan. Płynna prezentacja była kluczem do opowiadania historii, a ta wersja to kompromituje”.

Źródło: Twitter: Dachsjaeger, dark1x

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper