Final Fantasy VII Remake na PC to „okropny” port. Digital Foundry krytykuje „kompromitującą” wersję gry
Final Fantasy VII Remake trafił na PC w wyższej cenie, ale nie oznacza to, że możemy liczyć na znakomitą jakość. Pierwsze opinie na temat portu są bardzo jednoznaczne – nie tak powinna działać produkcja, która w dniu premiery kosztuje ponad 300 zł.
Square Enix po wielu negatywnych komentarzach ukryło cenę Final Fantasy VII Remake na Epic Games Store, ale produkcja jest ponownie dostępna. Gracze mogą w końcu zapoznać się z tytułem, jednak niestety nie jest to port idealny.
Digital Foundry nie zdążyło jeszcze opracować pełnego materiału, ale dziennikarze postanowili ostrzec graczy, ponieważ Final Fantasy VII Remake na PC nie działa w znakomitej jakości.
„Jak już wspomniałem - nie zajmuję się FFVIIR - jednak zacinanie się gry, które ma miejsce, gdy od razu dostajemy wyrenderowaną grafikę jest po prostu nie do przyjęcia. Każdy kto testował i grał w tę grę na PC przed premierą powinien zdawać sobie sprawę, że kinowa produkcja nie powinna taki działać”.
As I mentioned - I am not covering FFVIIR - yet the stutters that happen as you immediately get in game rendered graphics are just unacceptable.
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) December 17, 2021
Anyone testing and playing this game on PC before release should surely realise that your cinematic game should not do that.
Alexander Battaglia podkreśla, że jest to większy problem, ponieważ RTSS (program do sprawdzania płynności animacji) nie wyłapuje tych problemów – niby widzimy 60 klatek, jednak w rzeczywistości tytuł oferuje znacznie gorsze doświadczenie.
„BTW – o ile mogę to stwierdzić RTSS nie wychwytuje problemów z liczbą klatek na sekundę w FFVIIR. Informuje, że gra działa w 60, kiedy na pewno nie jest. PresentMon nie odzwierciedla tego, co jest na ekranie. Widziałem to już wcześniej w The Medium podczas premiery i No Man's Sky OGL”.
BTW - RTSS does not seem to pick up the framerate issues really in FFVIIR as far as I can tell. It is telling you the game is running at 60 when it sure as hell is not. PresentMon is not reflecting what is on screen.
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) December 17, 2021
I saw this before in The Medium at launch, and No Man's Sky OGL
„Nigdy tak naprawdę tego nie robię, ponieważ zwykle opisuję to w filmie, ale @oliemack będzie się tym zajmował, gdy będę na świętach. Ale to tylko jeden krótki moment w pierwszych 5 minutach gry. Obracanie kamery powoduje ciągły spadek, a następnie duże zacinanie. RTSS tego nie widzi”.
I never really do this, since I usually cover this in a video, but @oliemack is going to be on this when I am on holiday. But this is just one brief moment in the first 5 minutes of the game. Spinning the camera causes a sustained drop and then a big stutter. RTSS does not see it https://t.co/pvTAML3dEX pic.twitter.com/UgDWzO9Iav
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) December 17, 2021
John Linneman nie ukrywa, że port jest „okropny”, bo choć dziennikarz posiada bardzo mocny PC, to jednak i tak całość działa fatalnie:
„Uwaga: Alex wysłał nam swoje klipy do sprawdzenia i tak port PC FFVIIR jest okropny. Nagrał to za pomocą RTX3090 + 10900k przy zaledwie 1080p i to jest bałagan. Płynna prezentacja była kluczem do opowiadania historii, a ta wersja to kompromituje”.
Alert: Alex sent his clips over for us to check out and, yeah, the PC port of FFVIIR is terrible. He captured this using an RTX3090 + 10900k at just 1080p and it's a mess. The smooth presentation was central to its story telling and this version compromises it. https://t.co/wE9Wj1OAEz
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) December 17, 2021