Assassin's Creed Infinity tylko na PS5, XSX|S i PC? Gra przypomina Destiny 2, a gracze trafią do wielu światów
Ubisoft potwierdził opracowanie Assassin's Creed Infinity, ale nie był jeszcze skłonny przedstawić konkretnych wiadomości o nowej pozycji. Nieoczekiwanie w sieci zawitały informacje, które mogą zaintrygować wielu sympatyków serii.
Pierwszymi konkretami dotyczącymi Assassin's Creed Infinity podzielił się już kilka miesięcy temu Jason Schreier. Nie minęło sporo czasu, a francuski zespół potwierdził, że pracuje nad bardzo ambitnym projektem. Na oficjalne szczegóły przyjdzie nam jeszcze zaczekać, jednakże część z nich zostało udostępnionych na Reddicie – jeden z rzekomych pracowników studia postanowił zrobić „świąteczny prezent” społeczności i ujawnił konkrety. Nie możemy mieć pewności, że informacje okażą się prawdziwe, lecz pokrywają się one z wcześniej ujawnionymi doniesieniami.
prawdopodobnie będzie dostępny w pełnej cenie (59,99 dolarów, stary „standard”), warto jednak dodać, że deweloperzy nadal rozważają opracowanie gry free-2-play. Produkcja miałaby trafić wyłącznie na PlayStation 5, Xboksy Series X|S, PC (Ubisoft Connect), Stadię oraz Amazon Lunę. Autor informacji nie wie nic na temat edycji na poprzednią generację.
Assassin's Creed Infinity będzie w wielu aspektach przypominać Destiny 2 – pozycje bazuje na rozgrywce solo lub stałej kooperacji, a gracze z HUB-a będą wyruszać na kolejne misje:
„Struktura gry jest w dużym stopniu oparta zarówno na grze solo, jak i na kooperacji, z wysokim poziomem personalizacji gracza, zmierzając w kierunku doświadczenia podobnego do Destiny 2. Na przykład, istnieje wspólny świat, podobny do Wieży w Destiny 2. Jest on osadzony w czasach współczesnych, gdzie stworzony przez Ciebie bohater będzie mógł się poruszać, rozmawiać z postaciami niezależnymi, otrzymywać różne zadania i rozwijać się w głównej historii. Inni gracze są widoczni w tym obszarze”.
Studio nie skupi się na jednej epoce, a zamierza zaoferować podróże w czasie – społeczność będzie trafiać do różnych historycznych okresów, określanym mianem „Ery”:
„Z drugiej strony, istnieje wiele różnych okresów, do których można podróżować, zwanych "Erami", podobnie jak funkcjonują planety w Destiny 2. Tutaj wcielasz się w postać Awatara Animusa, którego stworzysz podczas części samouczka w grze. Bohater przenosi się przez wszystkie okresy, zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i statystyki/wyposażenie”.
Fabuła nie wydaje się jednak zbyt zawiła – gracz musi wraz z innymi Asasynami podróżować w czasie, by wspólnie odkryć wszystkie kawałki Edenu, zanim zrobią to Templariusze.
„Różne Ery mają na celu zadowolenie jak największej części rynku, więc są tu zarówno znajome lokacje ze starszych gier z serii, jak i nowe, unikalne dla tej gry. Wiele nowych mechanik rozgrywki zostało również wprowadzonych. Poniżej przedstawię niektóre z nich”.
Od premiery mamy otrzymać dostęp do wielu epok, a każda zaoferuje inną historię – po debiucie zostaną dodane kolejne misje, a Assassin's Creed Infinity będzie rozwijany w formie sezonów. Każdy zaoferuje nową erę i linię zadań.
Aktualnie znane są następujące Ery:
„Rzym, 1502 - Jest to pierwsza Era dostępna dla gracza, w której wcielasz się w jednego z wielu Asasynów zwerbowanych przez Ezio podczas wydarzeń z AC: Brotherhood. To tutaj ma miejsce samouczek, jak również pierwsza główna linia misji”.
„Okupowana Francja, 1943 - Ta era wprowadza nową i pierwszą w serii mechanikę, czyli w pełni rozwiniętą broń palną. Mechanika rozgrywki została w dużej mierze zaczerpnięta z Watchdogs: Legion i podrasowana tak, by pasowała do reszty gry, choć walka wręcz jest nadal bardzo użyteczna. Fabuła tej części skupia się wokół grupy Asasynów współpracujących z 2. Dywizją Pancerną, aby pomóc w wyzwoleniu Paryża i polowaniu na oficerów i przywódców Osi mających powiązania z Templariuszami”.
„Chiny, 1634 - Ty i inni asasyni pomagacie lokalnej rebelii chłopskiej podczas panowania dynastii Ming. Nie jestem pewien co do reszty fabuły, ponieważ gra jest wciąż we wczesnym etapie rozwoju. Z tego co rozumiem, są jeszcze 2 Ery, które mają być dostępne w momencie premiery, ale nie są one jeszcze ustalone”.