Twórca Abandoned prosi graczy o spokój, bo „sytuacja wymknęła się spod kontroli”
Od tygodni czekamy na pełną prezentację Abandoned, jednak twórcy potrzebują znacznie więcej czasu na pokazanie gry. Oskarżenia i negatywne opinie dotyczące studia przeszkadzają deweloperom, więc szef BLUE BOX postanowił zabrać głos.
W pierwszej połowie grudnia twórcy Abandoned opublikowali skromną wiadomość, która zapowiedziała, że w 2022 roku na rynku pojawi się grywalny prolog. Jednak kilka dni temu dość niespodziewanie studio wspomniało o „technologicznym demie”, co nie spodobało się graczom. Fani podkreślają, że deweloperzy tylko obiecują, przekładają terminy i ogólnie wciąż nie pokazali nic konkretnego.
Pod postami studia ponownie pojawiło się wiele negatywnych komentarzy, więc Hasan Kahraman postanowił opublikować dłuższą wiadomość. Szef studia BLUE BOX podkreśla, że ludzie muszą się uspokoić, ponieważ aktualna sytuacja nikomu nie pomaga.
„Ludzie naprawdę muszą się uspokoić... ta toksyczna atmosfera tworzy wiele presji i stresu. Rozumiem, że jesteście wkurzeni, ale ciężko pracujemy, aby dostarczyć wam coś, czym będziecie mogli się cieszyć. A to wymaga czasu. Przepraszam, ale musiałem to napisać...”.
Następnie Hasan Kahraman podkreślił, że choć użytkownicy PS5 mogą czuć się oszukani, to jednak... Nie wszyscy gracze, którzy narzekają są tak naprawdę odbiorcami pozycji, ponieważ nie posiadają PlayStation 5. Jednocześnie deweloper zaznaczył, że jego zespół tworzy grę indie – nie powinniśmy oczekiwać wysokobudżetowej przygody:
„Użytkownicy PS5 czują się oszukani, bo dostali 5 sekundowy teaser, za co w imieniu swoim i BLUE BOX głęboko przepraszam, naprawdę to rozumiem. Ale jest również wielu ludzi, którzy narzekają, ale nie mają PS5.
Poza tym, w przypadku Abandoned korzystamy z treści stworzonych samodzielnie. To, że widzieliście kwietniowy teaser nie oznacza, że cała gra jest asset flipem [niskobudżetowa gra korzystająca z kupionych elementów – red.]. Dlaczego potrzebujemy czasu, aby coś pokazać? Zajmuje to trochę czasu, ponieważ chcemy pokazać coś dobrego. Coś, czym można się cieszyć.
I tak ja i BLUE BOX jesteśmy indie i nie powinniście oczekiwać gry AAA. Dostosujcie swoje oczekiwania. Tak, chcemy robić rzeczy po swojemu i na pewno nie udało nam się tego zrobić dobrze, ale pracujemy nad tym”
Hasan Kahraman ponownie przeprosił graczy i wspomniał, że sytuacja wymyka się spod kontroli – choć można mieć wrażenie, że to nieprzemyślane decyzje deweloperów potęgują problem i niepotrzebne komentarze społeczności.
„Jeśli poczułeś się oszukany lub cokolwiek innego to bardzo, bardzo za to przepraszam. Nie jest to moim zamiarem, ani nie chciałem, aby cokolwiek z tego się stało.
Wszystko, o co proszę, to po prostu zrelaksować się, uspokoić i po prostu czekać. To nadchodzi, obiecuję, ale po prostu czekajcie. Cieszcie się życiem, zagrajcie w jakieś fajne gry, obejrzyjcie film, spędźcie czas z bliskimi, zróbcie trening.
Przepraszam za tę długą wiadomość, ale naprawdę czułem, że chcę się tym podzielić, bo cała ta sytuacja wymknęła się spod kontroli”.