Cloud gaming przyszłością? SCE kupuje Gaikai
Pamiętacie doniesienia o tym, że Gaikai (które zapowiadało istną „game streamingową” rewolucję w branży) szukało kupca? Okazuje się, że nabywca faktycznie się znalazł i jest nim samo Sony Computer Entertainment.
Pamiętacie doniesienia o tym, że Gaikai (które zapowiadało istną „game streamingową” rewolucję w branży) szukało kupca? Okazuje się, że nabywca faktycznie się znalazł i jest nim samo Sony Computer Entertainment.
Gaikai szukało partnera dla swojej technologii game streamingu, który byłby w stanie wyłożyć za nią aż 500 mln dolarów. Teraz wiadomo już, że możemy ten wątek łączyć z ewentualnymi przyszłymi platformami, które stworzy Sony. Dzisiaj Sieć obiegła informacja, że SCE kupiło Gaikai za 380 mln dolarów.
"Poprzez połączenie siły technologicznej i zaplecza technologicznego Gaikai z wiedzą i doświadczeniem SCE, będziemy mogli dostarczyć naszym klientom niezrównanego doświadczenia grania w chmurze. SCE zaoferuje użytkownikom najlepszą na świecie usługę cloud-streamingu, która pozwoli na natychmiastowe cieszenie się szeroką paletą zawartości, poczynając od wciągających, hardkorowych gier z bogatą grafiką, aż po treści casualowe - gdziekolwiek, na różnych rodzajach urządzeń połączonych z Internetem" - powiedział Andrew House.
Nawiązanie współpracy z Gaikai może wskazywać na kierunek, w jakim rozwijać się będzie branża w najbliższych latach. Game Streaming pozwala na cieszenie się tytułami, które mają znacznie większe wymagania sprzętowe od hardware'u na którym aktualnie pracujemy.
Poniżej znajdziecie krótką demonstrację rzeczonej technologii.