Days Gone osiągnęło większą sprzedaż niż Ghost of Tsushima? Twórcy narzekają na kierownictwo i dziennikarzy
Wczoraj Sony podzieliło się znakomitym wynikiem Ghost of Tsushima, tymczasem nieoczekiwanie głos zabrali również deweloperzy odpowiedzialni za Days Gone. Jeff Ross twierdzi, że produkcja osiągnęła większy sukces, jednakże gracze nie mogą oczekiwać na kontynuację.
Ghost of Tsushima sprzedało się w ilości ponad 8 mln egzemplarzy, a spore zainteresowanie przygodami Jina Sakai bez wątpienia stanowi duży sukces nowego IP. Sony chwali się wynikiem, dzięki czemu możemy spodziewać się kontynuacji historii – zdecydowanie inaczej wygląda jednak kwestia Days Gone, które podobno pobiło wskazany wynik, lecz zostało wrzucone do szuflady.
Wygląda na to, że z decyzjami włodarzy SIE nadal nie mogą pogodzić się deweloperzy – Jeff Ross, reżyser tytułu, stwierdził na Twitterze, że gra Bend Studio osiągnęła lepszą sprzedaż, jednak zespół nie świętował wielkiego sukcesu.
„Kiedy odchodziłem z Sony, Days Gone było wydawane przez półtora roku (i miesiąc) i sprzedało się w ponad 8 milionach egzemplarzy. Od tego czasu sprzedano więcej, a następnie ponad milion na Steam. Kierownictwo lokalnego studia zawsze sprawiało, że czuliśmy, że to wielkie rozczarowanie. #daysgone #PlayStation”.
At the time I left Sony, Days Gone had been out for a year and a half (and a month), and sold over 8 million copies. It's since gone on to sell more, and then a million+ on Steam. Local studio management always made us feel like it was a big disappointment. #daysgone #PlayStation https://t.co/KMZr2pGe9r
— Jeff Ross (@JakeRocket) January 5, 2022
W odpowiedzi na komentarze twórca nie pozostawił złudzeń, że problemem mogły okazać się opinie dziennikarzy –Days Gone debiutowało z dużą ilością błędów, które były wytykane w recenzjach. Tuż po premierze pojawiły się materiały pokazujące zestawienia bugów, co wpłynęło na sporą krytykę produkcji.
Aithrien of the Thieves Guild: „Uwielbiam Days Gone, ja i moja dziewczyna graliśmy w nią przez cały tydzień bez przerwy. Zawsze uważałem, że prasa była ważnym czynnikiem w tym chłodnym przyjęciu Sony”
Jeff Ross: „Tak, prasa nie pomogła naszej sprawie”.
Yeah, the press didn't help our case.
— Jeff Ross (@JakeRocket) January 6, 2022
Podobnego zdania jest John Garvin, który uważa, że media przyczyniły się do obecnego stanu IP... Jednocześnie scenarzysta Days Gone nie ukrywa, że w czasie premiery mieliśmy do czynienia z licznymi niedoróbkami.
„Tak, prasa nas zabiła… chociaż na początku było wiele błędów”.
Yeah, the press killed us… though there were a lot of bugs early on
— John Garvin (@John_Garvin) January 6, 2022
Wiemy, że nowe Days Gone nie powstaje, jednakże pozycja posiada dużą społeczność, pozostaje więc mieć nadzieję, że Sony kiedyś zdecyduje się na powrót historii Deacona.