Gracze z Xboksów mają dość cross-playu z PC. Konsolowcy chcą unikać cheaterów
Producenci gier coraz śmielej sięgają po pełny cross-play, tymczasem współdzielenie serwerów jest negatywnie odbierane przez niektórych użytkowników. Posiadacze Xboksów są coraz bardziej sfrustrowani faktem, że muszą rywalizować z zawodnikami na PC i mają do czynienia z nieuczciwymi graczami.
Jeszcze kilka lat temu gracze z zadowoleniem przyjmowali ogłoszenia dotyczące możliwego cross-playu – choć wspólne serwery wydają się jak najbardziej uzasadnione w wielu produkcjach, dodanie funkcji w strzelankach nastawionych na rywalizację spotyka się z coraz gorszymi reakcjami.
Tom Warren z TheVerge przyjrzał się sprawie. Jak się okazuje, użytkownicy Xboksów coraz częściej narzekają na wspólne zmagania z graczami z PC – szczególnie w przypadku Call of Duty: Warzone i Halo Infinite, które wymuszają cross-play. Wskazane tytuły mierzą się z ogromną liczbą oszustów, gdyż są dostępne za darmo. Mimo wielu starań deweloperów, liczba potencjalnych cheaterów jest znacznie większa niż w innych pozycjach.
„Gracze Warzone na Xboxie narzekają na wymuszony crossplay od ponad roku różnymi postami na forach i filmami na YouTube podkreślającymi, jak irytujące jest bycie zmuszonym do crossplay”.
Fani serii Halo negatywnie zareagowali na wymuszenie cross-playu w Halo Infinite. Dziennikarz przytoczył nawet wcześniejszą wypowiedź szefa marki Xbox, który zapewniał, że w rywalizacji PVP konsolowcy nie będą musieli mierzyć z zawodnikami korzystającymi z PC:
„Nigdy w naszych grach nie zmuszę nikogo, kto korzysta z kontrolera lub myszki i klawiatury, do grania przeciwko komuś z innym schematem sterowania. Prędkość obrotu myszy i klawiatury jest szybsza niż kontrolera. Wiemy, że przegrasz” – powiedział szef Xbox Phil Spencer w wywiadzie dla Gamespot w 2016 roku.
Część graczy ma nadzieję, że negatywne opinie zmienią decyzje twórców – świadkami podobnej sytuacji byliśmy kilka tygodni po premierze Battlefield 2042, który również zadebiutował z cross-playem na Xboksach (posiadacze PlayStation 5 i PlayStation 4 mieli wybór). DICE zareagowało i umożliwiło wyłączenie funkcji na konsolach Microsoftu.