Mudokony, rosyjska mafia i głowa na patyku

Gry
1020V
Mudokony, rosyjska mafia i głowa na patyku
Maciej Klimaszewski | 01.10.2012, 12:28

Stary, dobry Abe wbił w nowe szaty i udanie przypomniał nam o sobie w dniu wczorajszym. Dzisiaj z kilkoma anegdotami uderza Oddworld Inhabitants. Chcecie wiedzieć kogo bało się Electronic Arts i jak na Dziwny Świat wpłynęła polityczna poprawność?

Stary, dobry Abe wbił w nowe szaty i udanie przypomniał nam o sobie w dniu wczorajszym. Dzisiaj z kilkoma anegdotami uderza Oddworld Inhabitants. Chcecie wiedzieć kogo bało się Electronic Arts i jak na Dziwny Świat wpłynęła polityczna poprawność?

Dalsza część tekstu pod wideo
xxxxx

 

Nocnym koszmarem Elektroników jest Activision, nie? Tak może i jest dzisiaj, ale w 1997 roku zimny pot na czołach przedstawicieli EA wywołało zgoła inne zdarzenie. Twórca Oddworld, Lorne Laning, napomknął o kilku ciekawych wydarzeniach w trakcie zakończonego niedawno Eurogamer Expo. Zacznijmy od rosyjskiej mafii i funkcjonującego jeszcze pod nazwą Stranger Oddworld: Stranger's Wrath:

 

"Była sobie rosyjska gra typu RTS o tytule Stranger. Swój projekt w początkowej fazie opatrzyliśmy także tą nazwą, ale nie była to finalna wersja, ku której się skłanialiśmy. No i dostaliśmy notkę od pewnej grupy, której obawiało się EA. W środku nie można było znaleźć odpowiednie zapisy prawne, ale nie tylko. Czy wspomniałem, że deweloper także pochodził z Rosji?"

 

Scenariusz rodem z "Wschodnich obietnic" Cronenberga, gdzie ostatnią kartą przetargową najczęściej są panowie o posturach małych samochodów.

 

 

Oddworld Inhabitants zmuszone było także zmodyfikować kilka elementów swoich gier, by nie wywoływać niesmaku w pewnych regionach globu:

 

"W kwestii zawartości zawsze musisz być świadomy ciągle zmieniających się warunków rynku i wydarzeń. Dla przykłądu logo Mudkon Pops! pierwotnie składało się z nabitej na patyk głowy. W tym czasie w Japonii dzieciak zabił kogoś na szkolnym boisku i nadział głowę swojej ofiary na patyk stojący przed szkołą. Oczywiście zszkowało to Japończyków. W tym wypadku przejawem dobrego smaku było odpowiednie zmodyfikowanie użytej w grze grafiki."

 

Życie deweloperów i wydawców jest nudne? Szczerze powątpiewam, choć dzisiaj branża skupia się bardziej wokół smutnych panów z walizkami pieniędzy. Ale kto wie, jakie cuda i wspomnienia ukrywają jeszcze twórcy.

Źródło: własne

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper