Kinect wykrywa język migowy
O Kinekcie było ostatnio głośno, ze względu na wpadkę, którą zaliczył na forum publicznym oraz mało przystępną cenę. Tym razem serwujemy mniej kontrowersyjnego newsa.
O Kinekcie było ostatnio głośno, ze względu na wpadkę, którą zaliczył na forum publicznym oraz mało przystępną cenę. Tym razem serwujemy mniej kontrowersyjnego newsa.
Według wpisu do Urzędu Patentowego w USA, Kinect ma wbudowaną funkcję rozpoznawania amerykańskiego języka migowego. Gracze będą mogli komunikować się ze sobą za pomocą gestów - hardware zarejestruje wykonane symbole i szybko przetworzy je na znaki tekstowe. Cytat z wpisu do Urzędu Patentowego:
"Kiedy użytkownik nie może mówić, nie jest również w stanie uczestniczyć w rozmowie głosowej na chacie. Pomimo tego, że taka osoba mogłaby sama wpisywać tekst na klawiaturze, dla kogoś, kto jest biegły w języku migowym byłoby to męczące, powolne i mało efektywne. Kinect pozwala korzystać z języka migowego i komunikować się błyskawicznie za jego pomocą".
Napisałem wcześniej, że funkcja ta działa z amerykańskim językiem migowym. Czy ten system komunikacji ma różne wersje? Niestety odpowiedź jest twierdząca. Wątpię zatem, by polscy, niemi gracze, mieli możliwość błyskawicznego wprowadzania tekstu za pomocą naszego rodzimego języka migowego (jest to inny zestaw gestów i symboli). Pomysł jest jednak ciekawy i pokazuje, że Kinect powinien oferować duży poziom precyzji odczytywania ruchów - łącznie z najsubtelniejszymi gestami palców. Bez takiego poziomu precyzji niemożliwe byłoby wykrywanie języka migowego.