PS Plus Spartacus jako odpowiedź dla Xbox Game Pass? Szef marki Xbox: „to właściwa decyzja”
Phil Spencer nie obawia się konkurencji w postaci PS Plus Spartacus. Szef marki Xbox zdaje sobie sprawę, że Sony musi wykonać odpowiedni ruch, ale decyzja Japończyków tylko potwierdzi jedno – Microsoft miał rację stawiając na usługę.
W ostatnich dniach często słyszymy o możliwej rozbudowie PS Plus przez dodanie oferty PS Now. Sony chce w ten sposób odpowiedzieć na wielką popularność Xbox Game Pass – choć nadal nie otrzymaliśmy oficjalnej informacji od Sony.
Ryan McCaffrey z IGN postanowił mimo to zapytać Phila Spencera, co sądzi na temat tych doniesień i szef marki Xbox nie ukrywał pewnego zrozumienia – wiele na to wskazuje, że przedstawiciel Microsoftu spodziewał się takiego ruchu.
„Jak wiecie, wiele z tych rzeczy tak naprawdę przeplata się ze sobą, od [wstecznej kompatybilności] w sensie sposobu budowania biblioteki gier, które mamy w sprzedaży na PC i konsolach jednocześnie [...] wiedząc, że Game Pass nadejdzie i chcemy wprowadzić Game Pass na wiele platform - wszystkie te decyzje jakby się układają. Nie chcę, aby zabrzmiało to tak, jakbyśmy mieli wszystko przemyślane, ale sądzę, że właściwą odpowiedzią jest pozwolenie klientom na granie w gry, w które chcą grać, gdzie chcą grać, dając im wybór co do tego, w jaki sposób chcą budować swoją bibliotekę i będąc z nimi przejrzystym w kwestii tego, jakie są nasze plany w zakresie naszych inicjatyw na PC, cross-genowych produkcji i innych rzeczy.
„Więc gdy słyszę, że inni robią takie rzeczy jak Game Pass lub przychodzą na PC, ma to dla mnie sens, ponieważ uważam, że to właściwa decyzja”.
Phil Spencer nie ukrywa, że ruchy Sony tylko i wyłącznie potwierdzają jedno – jego zespoły podjęły dobrą decyzję w przypadku rozgrywki na PC czy też postawienia na streaming. Jak wiadomo w obu sytuacjach, to Microsoft wyszedł przed szereg, a teraz japoński producent ma w pewien sposób korzystać z doświadczenia konkurencji.
„Właściwie, kiedy rozmawiam z naszymi zespołami, mówię o tym jako o nieuniknionym. Powinniśmy więc nadal wprowadzać innowacje, nadal konkurować, ponieważ rzeczy, które robimy, mogą być zaletami, które mamy obecnie na rynku, ale opierają się one tylko na tym, że jesteśmy pierwsi, a nie na tym, że stworzyliśmy coś, czego nikt inny nie może opracować”
„Podoba mi się to, ponieważ ładuje to naszą energię w zakresie kolejnych rzeczy, nad którymi powinniśmy pracować, kontynuując rozwijanie projektów, które zrobiliśmy w przeszłości. Ponieważ uważam, że właściwą odpowiedzią jest dostarczanie świetnych gier, wrzucanie ich na PC, na konsole, na chmury, udostępnianie ich pierwszego dnia w abonamencie. I spodziewam się, że to właśnie zrobi nasza konkurencja”.
Czy Sony faktycznie będzie wrzucać swoje gry first-party na PC i do usługi w dniach premier? Zdania są podzielone. Jak wiadomo aktualnie firma wrzuca na rynek PC starsze pozycje, a dodatkowo według Bloomberga, nowy PS Plus nie otrzyma wszystkich gier first-party od Sony. Japończycy mają dalej stawiać na sprzedaż produkcji za pełną cenę, a usługa będzie wyłącznie dodatkiem.