Battlefield 2042 wróci do życia? Patch 3.2 nadciąga – znamy wszystkie szczegóły
DICE wróciło ze świąt i wzięło się za pracę. Twórcy serii Battlefield właśnie zapowiedzieli kolejną aktualizację do gry, która wyeliminuje część błędów i pozwoli graczom cieszyć się Battlefieldem 2042. Poznajcie pełną listę zmian.
Battlefield 2042 trafił na rynek w zeszłym roku, ale produkcja od premiery nie prezentowała oczekiwanej jakości. DICE po debiucie przygotowało kilka aktualizacji, ale następnie deweloperzy otrzymali wolne. Tytuł cieszy się coraz mniejszą popularnością, ale szwedzkie studio chce walczyć o swoją publikę i właśnie zapowiedziano kolejny patch.
Łatka zatytułowana 3.2 zostanie wydana jutro na wszystkich platformach i dzięki niej „zostaną w wprowadzone kolejne poprawki błędów i usprawnienia stabilności w celu rozwiązania przypadków awarii gry”. Deweloperzy zajęli się między innymi poprawieniem rejestracji trafień w przypadku Sundance i broni pasażera pojazdu.
Twórcy jednocześnie zapowiedzieli, że w lutym na serwerach zadebiutuje kolejny patch, który wprowadzi oczekiwane ulepszenie tablicy wyników – DICE w przyszłym miesiącu chce skupić się na usprawnieniu jakości rozgrywki.
Trudno powiedzieć, czy przedstawione zmiany wpłyną bardzo pozytywnie na grę, ale jak widać DICE walczy, by móc w następnych miesiącach ze spokojem zaprezentować 1 sezon rozgrywek.
Battlefield 2042 - Aktualizacja 3.2
Poprawki, zmiany i usprawnienia
Ogólne
- Naprawiono błąd, w wyniku którego opuszczenie grupy podczas matchmakingu mogło powodować, że gra nie odpowiadała.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego łączenie się z serwerami EA po zarejestrowaniu nowego konta nie działało przy pierwszej próbie.
- Zaktualizowano zachowanie przycisku wyjścia z gry w trakcie rozgrywki, tak aby wciśnięcie go przenosiło gracza na właściwy ekran.
- Usunięto błąd powodujący, że w trakcie wczytywania poziomu dochodziło do zatrzymania muzyki towarzyszącej wczytywaniu.
Żołnierz
- Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego po wylądowaniu w wingsuicie trafienia nie zawsze były rejestrowane na niektórych częściach hitboxu Sundance.
- Naprawiono sytuacje, w których dochodziło do cofania postaci w trakcie biegu za sojusznikami.
- Usunięto rzadki błąd, który powodował, że można było utknąć w stanie powalenia.
- Naprawiono szereg błędów związanych z przyleganiem do drabin, które mogły prowadzić do utknięcia w stanie, w którym możliwe było odpadnięcie od drabiny lub utrata kontroli nad specjalistą.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego prędkość ruchu żołnierza spadała w wyniku pobliskich eksplozji powodujących pojawienie się kraterów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego drgania kamery i dźwięk związany z lądowaniem błędnie aktywowały się w wyniku spadków z bardzo małych wysokości.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego broń ze skrzyni z wyposażeniem czasami przejmowała amunicję z wybranej wcześniej broni.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego oznaczenie podczas ostrzału z broni trwało zbyt długo.
Stabilność
- Dodano wiele poprawek, które poprawiają ogólną stabilność gry.
- Naprawiono awarię związaną z renderowaniem, która mogła wystąpić w przypadku użytkowników kart graficznych AMD Radeon VII, gdy na ekranie widać było Sundance.
Broń
- Błyski lunety snajperskiej i SOFLAM będą teraz widoczne z większej odległości.
Pojazdy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego broń pasażera nie była zsynchronizowana z wieżyczką kierowcy po jej obrocie, co powodowało, że pociski nie były rejestrowane podczas ostrzału.
- M1A5, T28 – poprawiono zasięg skuteczny i zmniejszono rozrzut zasobnika z kanistrami.
- Zmniejszono rozrzut pocisków z 1.6 -> 1.1
- Zwiększono dystans spadku obrażeń z 35 -> 40.
Battlefield™ Hazard Zone
- Naprawiono błąd, w wyniku którego po naciśnięciu przycisku wyjścia z gry podczas zakończenia rundy Hazard Zone, na ekranie postępu poziomu wyświetlany był czarny prostokąt.
Battlefield™ Portal
- Karta informacji o serwerze działa teraz po naciśnięciu przycisku „Odśwież” w przeglądarce serwerów w Battlefield™ Portal.
- Naprawiono błąd powodujący nakładanie się tekstu podczas dołączania do gry w trybie Zespołowym DM podczas sekwencji zakończenia rundy.
- Edytor Zasad – wartość „CzyMiejsceWEkwipunkuJestAktywne” teraz prawidłowo obsługuje broń do walki wręcz.
- Niektóre komendy administratora nie mogą już być nadużywane.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Battlefield 2042.