Dying Light 2. Techland opowiada jak motywuje graczy do eksploracji świata gry w nocy
Techland rozwiał ostatnio wątpliwości dotyczące jakości grafiki w Dying Light 2 na starszych konsolach PS4, XOne). Tym razem polska firma postanowiła opowiedzieć nam więcej o cyklu dnia/nocy w grze.
Do premiery Dying Light 2 zostały już tylko ostatnie dni (gra pojawi się w europejskiej dystrybucji już 4 lutego). Techland wykorzystuje ten finalny moment na omówienie jednego z ważnych elementów wizualno-gameplayowych, wpływających w bardzo ważny sposób na immersję gracza w przedstawiany świat.
Tymon Smektała, jeden z głównych projektantów Dying Light 2, opowiada w nowym materiale wideo o dynamicznych zmianach pory dnia i nocy. Najważniejsze zmiany w świecie gry zachodzą oczywiście gdy zapadnie zmrok. W 1 minucie nagrania Smektała wspomina, że wiele osób w Dying Light 1 kompletnie unikało nocy. Dying Light 2 „poprawia” więc ten aspekt gameplayowy. W grze zainfekowani opuszczają swoje kryjówki po zapadnięciu zmroku, wychodząc na ulice, co stanowi jednocześnie zachętę dla graczy, ponieważ takie opustoszałe „gniazda” stają się otwarte na eksplorację i zawierają najlepsze możliwe łupy. Techland chce w ten sposób dać motywację graczom, którzy wcześniej – w pierwszym Dying Light – bali się zwiedzać świat gry w nocy.
Deweloper wspomina o możliwości cichego przemykania przy zwiedzaniu wspomnianych kryjówek. Jeśli coś się nam nie powiedzie i zwrócimy uwagę wrogów, rozpocznie się faza pogoni i naszej ucieczki przed setkami zombiaków. Mechanizm, który ma kilka stopni natężenia, jest dokładnie omawiany w 3 minucie poniższego nagrania.
Wiemy już, że rozgrywkę na naszym rynku w Dying Light 2 będziemy mogli zacząć w nocy z czwartku na piątek – dokładnie o godzinie 1:00 w nocy. Więcej informacji na temat godzin premiery gry w różnych regionach świata czeka na was tutaj.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dying Light 2 Stay Human.