Sprzedaż Battlefield 2042 była „rozczarowująca”. EA nie podało wyników gry, ale notuje bardzo mocny kwartał

Gry
1660V
Battlefield 2042 art
Iza Łęcka | 02.02.2022, 07:01

Electronic Arts jako kolejne przedsiębiorstwo z branży gier podsumowało miniony kwartał działalności i przedstawiło wyniki za ostatnie miesiące. Producent nie mógł pochwalić się sukcesami serii Battlefield, jednakże inne gry cieszą się tak dużą popularnością, że włodarze firmy mogą spokojnie patrzeć w przyszłość.

Za "Elektronikami" kolejne udane miesiące. Choć ich czołowa strzelanka nie może mówić o łatwym czasie premiery, gracze nadal chętnie stawiają na inne produkcje. Korporacja osiągnęła najlepszy Q3 w historii, notując przychody netto na poziomie 1,79 mld dolarów. Nadal bardzo istotne dla EA pozostają „usługi na żywo”, które pozwoliły wygenerować aż 1,17 mld dolarów.

Dalsza część tekstu pod wideo

„Electronic Arts FY 2022 Q3:

„Największy III kwartał w historii rezerwacji netto, rentowności i generowania zysków”.

Ponad 540 mln unikalnych aktywnych kont.

180 mln aktywnych kont miesięcznie.

Wzrost miesięcznie aktywnych użytkowników w Apex Legends o 30%.

Przychody netto osiągnęły 1,79 mld dolarów, wzrost z 1,67 mld dolarów.

Przychody z usług na żywo wyniosły 1,17 mld dolarów”.

Amerykański producent  i wydawca potwierdził, że 64% wszystkich sprzedanych pozycji trafiło do graczy dzięki cyfrowej dystrybucji. Bardzo dobre rezultaty osiągnięto dzięki trzem tytułom: Apex Legends, FIFA 22 oraz Madden 22.

„Kilka najważniejszych informacji o EA za ten kwartał:

- FIFA 22 była najlepiej sprzedającą się grą na Zachodzie w 2021 roku.

- Madden NFL 22 było drugą najlepiej sprzedającą się grą sportową w USA.

- W ramach franczyzy EA Sports rezerwacje wzrosły o 10% r/r.

- Wzrost miesięcznie aktywnych użytkowników w Apex Legends o 30% r/r”

Tak pozytywnymi rezultatami nie może pochwalić się Battlefield 2042. Andrew Wilson stwierdził, że sprzedaż gry była „rozczarowująca”, a EA nie podało oficjalnych statystyk produkcji. Pomimo braku oczekiwanych rezultatów, dyrektor generalny EA wciąż wierzy, że strzelanka wróci na właściwy tor.

Problemem shootera DICE były podobno wielkie ambicje oraz produkcja zrealizowana z domów deweloperów.

„Battlefield 2042 był zawsze ambitną grą i nasze zespoły naciskały na innowacje w wielu wymiarach, w tym na masową skalę i 128-osobowe mecze, nowe tryby, nową dynamiczną rozgrywkę i wiele więcej”.

„Opracowywanie tej gry z naszymi zespołami pracującymi w domu przez prawie dwa lata ostatecznie okazało się wyzwaniem. Dzięki procesowi testów i przygotowań uwierzyliśmy, że doświadczenie jest gotowe, aby oddać je w ręce graczy”.

DICE będzie blisko współpracować ze społecznością, by poprawić ogólne wrażenia płynące z rozgrywki. Wilson nadal wierzy w sukces strzelanki, która „z biegiem czasu” powinna radzić sobie coraz lepiej.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Battlefield 2042.

Źródło: VGC

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper