Sprzedaż Battlefield 2042 była „rozczarowująca”. EA nie podało wyników gry, ale notuje bardzo mocny kwartał
Electronic Arts jako kolejne przedsiębiorstwo z branży gier podsumowało miniony kwartał działalności i przedstawiło wyniki za ostatnie miesiące. Producent nie mógł pochwalić się sukcesami serii Battlefield, jednakże inne gry cieszą się tak dużą popularnością, że włodarze firmy mogą spokojnie patrzeć w przyszłość.
Za "Elektronikami" kolejne udane miesiące. Choć ich czołowa strzelanka nie może mówić o łatwym czasie premiery, gracze nadal chętnie stawiają na inne produkcje. Korporacja osiągnęła najlepszy Q3 w historii, notując przychody netto na poziomie 1,79 mld dolarów. Nadal bardzo istotne dla EA pozostają „usługi na żywo”, które pozwoliły wygenerować aż 1,17 mld dolarów.
„Electronic Arts FY 2022 Q3:
„Największy III kwartał w historii rezerwacji netto, rentowności i generowania zysków”.
Ponad 540 mln unikalnych aktywnych kont.
180 mln aktywnych kont miesięcznie.
Wzrost miesięcznie aktywnych użytkowników w Apex Legends o 30%.
Przychody netto osiągnęły 1,79 mld dolarów, wzrost z 1,67 mld dolarów.
Przychody z usług na żywo wyniosły 1,17 mld dolarów”.
Electronic Arts FY 2022 Q3:
— Dom (@DomsPlaying) February 1, 2022
"Largest Q3 ever for net bookings, profitability & cash generation."
Over 540M unique active accounts.
180M monthly active accounts.
Apex Legends MAUs up 30%.
Net revenue reached $1.79B, up from $1.67B.
Live Services were $1.17B of the total. pic.twitter.com/h8CzAq64wZ
Amerykański producent i wydawca potwierdził, że 64% wszystkich sprzedanych pozycji trafiło do graczy dzięki cyfrowej dystrybucji. Bardzo dobre rezultaty osiągnięto dzięki trzem tytułom: Apex Legends, FIFA 22 oraz Madden 22.
„Kilka najważniejszych informacji o EA za ten kwartał:
- FIFA 22 była najlepiej sprzedającą się grą na Zachodzie w 2021 roku.
- Madden NFL 22 było drugą najlepiej sprzedającą się grą sportową w USA.
- W ramach franczyzy EA Sports rezerwacje wzrosły o 10% r/r.
- Wzrost miesięcznie aktywnych użytkowników w Apex Legends o 30% r/r”
Some highlights from EA for the quarter:
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) February 1, 2022
- FIFA 22 was the #1 best selling game in the West during 2021.
- Madden NFL 22 was the #2 best selling sports game in the US.
- EA Sports franchise has seen bookings grow 10% YoY.
- Apex Legends MAUs up 30% YoY pic.twitter.com/0qs7Iq0giU
Tak pozytywnymi rezultatami nie może pochwalić się Battlefield 2042. Andrew Wilson stwierdził, że sprzedaż gry była „rozczarowująca”, a EA nie podało oficjalnych statystyk produkcji. Pomimo braku oczekiwanych rezultatów, dyrektor generalny EA wciąż wierzy, że strzelanka wróci na właściwy tor.
Problemem shootera DICE były podobno wielkie ambicje oraz produkcja zrealizowana z domów deweloperów.
„Battlefield 2042 był zawsze ambitną grą i nasze zespoły naciskały na innowacje w wielu wymiarach, w tym na masową skalę i 128-osobowe mecze, nowe tryby, nową dynamiczną rozgrywkę i wiele więcej”.
„Opracowywanie tej gry z naszymi zespołami pracującymi w domu przez prawie dwa lata ostatecznie okazało się wyzwaniem. Dzięki procesowi testów i przygotowań uwierzyliśmy, że doświadczenie jest gotowe, aby oddać je w ręce graczy”.
DICE będzie blisko współpracować ze społecznością, by poprawić ogólne wrażenia płynące z rozgrywki. Wilson nadal wierzy w sukces strzelanki, która „z biegiem czasu” powinna radzić sobie coraz lepiej.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Battlefield 2042.