Resident Evil 4 Remake z konkretami. Mroczny ton, rozbudowana fabuła, nowe wątki i więcej
Capcom wciąż nie potwierdził Resident Evil 4 Remake, ale kolejne źródło otrzymało szczegóły dotyczące produkcji. Imran Khan zebrał szczegóły i ujawnione informacje są bardzo ciekawe.
Plotki i przecieki o Resident Evil 4 Remake pojawiają się od dawna, a tym razem Imran Khan (były dziennikarz Game Informera, który aktualnie pracuje dla Fanbyte) zebrał informacje i przedstawił wiele konkretów. Dziennikarz podkreśla, że nadal część rzeczy może się zmienić, jednak uzyskane szczegóły są naprawdę obiercująco.
Jego zdaniem Resident Evil 4 Remake „jest w fazie rozwoju” i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to produkcja zostanie ujawniona w 2022 roku. Redaktor potwierdza, że początkowo nad pozycją pracowało studio M-Two (ekipa złożona z programistów Capcomu i PlatinumGames), ale od początku Japończycy chcieli podobno skusić do współpracy Shinji Mikamiego – oryginalnego twórcę, który ostatnio wypowiedział się o niezapowiedzianej grze.
Szef Tango Gameworks miał jednak odmówić – choć nawet nazwa „M-Two” sugeruje, że to właśnie Shinji Mikami i Tatsuya Minami mieli dowodzić zespołem.
M-Two pracowało nad Resident Evil 3 Remake, ale pozycja nie osiągnęła założonych celów, więc deweloperzy zostali odsunięci od projektu i Capcom postawił na główny zespół odpowiedzialny za Resident Evil 2 Remake. W rezultacie M-Two stało się studiem pomocniczym.
Sytuacja jest jednak interesująca, ponieważ według przecieków – Resident Evil 4 Remake nie będzie zwykłym odświeżeniem. Twórcy mają znacząco zmienić grę, która niemal w całości będzie rozgrywać się nocą.
„Powód tej zmiany czasu nie jest przypadkowy. Capcom chce zmienić ton remake'u na bardziej mroczny, czerpiąc bezpośrednią inspirację z porzuconych dem Resident Evil 4. Materiał, który został wykorzystany we wczesnych reedycjach zapowiedzi na GameCube'a, przedstawiał Leona wędrującego po pustym zamku, opętanego przez czarny dym, walczącego z żywymi lalkami i innymi upiornymi zjawami”.
Capcom chce podobno znacznie mroczniejszej produkcji, a dodatkowo w samej fabule pojawi się sporo zmian – deweloperzy zapewnią większą rolę postaciom pobocznym.
Istotne zmiany mają także pojawić się w przypadku Assignment: Ada oraz Separate Ways – dwie mini-kampanie nie były wcześniej specjalnie rozbudowane i nie zostały odpowiednio połączone z głównym wątkiem. Teraz jednak Capcom rozbuduje dodatkowe historie, które mają zostać połączone z historią. Pakiet ma trafić do gry, ale Imran Khan nie może potwierdzić, że rozbudowana opowieść trafi na rynek w dniu premiery – deweloperzy mogą wykorzystać projekt jako płatne DLC.