Reżyser Wiedźmina 3 założył nowe studio. Rebel Wolves pracuje nad „next-genowym RPG”

Gry
2732V
Rebel Wolves
Wojciech Gruszczyk | 16.02.2022, 15:24

W ostatnich latach z CD Projekt RED odeszło wielu doświadczonych i utalentowanych deweloperów. Twórcy założyli szereg zespołów, ale tylko nieliczne odniosły sukcesy. Jak będzie z Rebel Wolves? Przekonamy się wkrótce, a dzisiaj mamy okazję poznać ekipę, która zajęła się opracowaniem fabularnego RPG-a na Unreal Engine 5.

Po sukcesie Wiedźmina 3: Dziki Gon na skrzynki naszej redakcji systematycznie wpływały wiadomości o nowych zespołach założonych „przez twórców Wiedźmina”. Tylko nieliczne studia odniosły sukcesy, ale Rebel Wolves może przełamać ten trend i zapewnić coś naprawdę dużego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dyrektorem generalnym Rebel Wolves został Konrad Tomaszkiewicz, który był reżyserem Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz szefem produkcji/dodatkowym reżyserem Cyberpunka 2077. Twórca w zeszłym roku odszedł z CDP RED, po tym jak został oskarżony o mobbing – studio przeprowadziło wielomiesięczne śledztwo, dzięki któremu Tomaszkiewicz został oczyszczony z zarzutów.

Rebel Wolves składa się z wielu doświadczonych deweloperów z CD Projekt RED, ponieważ do reżysera dołączył także Bartłomiej Gaweł (dyrektor artystyczny Wiedźmina 3), Jakub Szamałek  (scenarzysta Wiedźmina 3, Cyberpunka 2077, Wiedźmińskich Opowieści), Daniel Sadowski (dyrektor projektowy Wiedźmin 1), Tamara Zawada (dyrektor animacji Wiedźmin 3), Michał Boryka (dyrektor finansowy) oraz Robert Murzynowski (szef studia).

Twórcy na dobry początek rozwijają „mroczny RPG AAA stworzony na silniku Unreal Engine 5”. Produkcja zmierza na konsole nowej generacji oraz PC – będzie to pierwsza opowieść z planowanej sagi.

Tomaszkiewicz w oświadczeniu podkreślił główne założenia studia:

„Tworzymy grę wideo, w którą sami chcielibyśmy grać w sposób, w jaki powinno się tworzyć gry. Chcemy rozwijać gatunek CRPG, tworząc niezapomniane historie i wzbudzając głębokie emocje, a wszystko to pracując w zgranym zespole, który łączy wspólny cel i ambicja”.

Jakub Szamałek nie ukrywał, że tym razem najważniejsze nie będą liczby, a opowiedzenie dobrej historii: 

„Aby tworzyć naprawdę świetne produkcje, nie będziemy gonić za trendami czy liczbami. Nasz cel jest jasno określony: tworzyć gry, które zapadają w pamięć, opowiadają poruszające historie i wywołują silne emocje. To ambitne, prawda - i cieszę się, że tak jest. Sztuka potrzebuje ambicji. Nie chcę tworzyć kolejnej gry. Chcę pracować nad tytułami, które ludzie będą pamiętać”.

Źródło: VGC

Komentarze (47)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper