Marvel: Strażnicy Galaktyki nie spełnił oczekiwań wydawcy. Square Enix potwierdza premierowe problemy
Choć 2021 rok dla wielu graczy stoi pod znakiem nieudanych premier czy spartaczonych produkcji, w ostatnich miesiącach nie mogliśmy również narzekać na całkiem solidnie opracowane propozycje. Marvel Strażnicy Galaktyki jest nietypowym przypadkiem, który pomimo całkiem entuzjastycznego przyjęcia recenzentów nie odniósł sukcesu sprzedażowego.
Pod koniec października na konsolach dwóch generacji i PC został udostępniony Marvel Strażnicy Galaktyki. Zła sława Marvel's Avengers odcisnęła piętno na grze Eidos Montreal, a wszelkie materiały publikowane przed debiutem nie spotykały się ze wzmożonymi reakcjami odbiorców. Atmosfera panująca wokół przygód zakręconej ekipy nieco uległa zmianie po pierwszych recenzjach, kiedy gra zebrała oceny na poziomie 80%. W międzyczasie tytuł otrzymał nagrodę podczas The Game Awards 2021 (najlepsza narracja) oraz Steam Awards 2021 (najlepszy soundtrack).
Marvel: Strażnicy Galaktyki jest jednak drugą produkcją na znanej licencji, którą Square Enix nie może uznać za sukces – w najnowszym raporcie finansowym potwierdzono, że oczekiwania dotyczące gry były znacznie wyższe.
„Pomimo dobrych recenzji, sprzedaż gry w momencie premiery nie spełniła naszych początkowych oczekiwań. Jednak inicjatywy sprzedażowe, które rozpoczęliśmy w listopadzie 2021 r. i kontynuowaliśmy w nowym roku, zaowocowały wzrostem sprzedaży i zamierzamy nadal pracować nad zwiększeniem sprzedaży, aby zrekompensować powolny start tytułu”.
Japończycy wierzą, że pozycja poświęcona losom zespołu Star Lorda może jeszcze osiągnąć zadowalające wyniki, a starania wydawcy będą koncentrować się wokół dotarcia do jeszcze większego grona graczy.
Aktualnie wydawca nie potwierdził, czy chce wykreować kolejne produkcje czerpiące z marki Marvela.