Steam przechodzi ważne zmiany. Nadchodzi nowa era dla wyprzedaży i wielkich promocji?
Pomimo całkiem mocnej konkurencji ze strony Epic Games Store, Steam nadal pozostaje największym i najważniejszym pecetowym sklepem z grami na rynku. Teraz firma chce ukrócić pewne niezdrowe praktyki i zapowiada ważne zmiany w systemie prowadzenia wyprzedaży.
Okazuje się, że Gaben wraz ze swoją ekipą postanowili przyjrzeć się regulaminowi jednej z najważniejszych sklepowych funkcji jakie można sobie wyobrazić - prowadzenia przecen, promocji czy jak kto woli wielkich wyprzedaży. W ramach nowego ogłoszenia dla partnerów Steam, potwierdzono wstępne informacje ujawnione już 2 lutego, wedle których zmieni się kilka ważnych zasad.
Po pierwsze minimalna przecena naszej gry może wynosić 10%, zaś maksymalna może mieć najwyżej 90% - koniec zatem z rabatami pokroju 93% czy 95%. Dodatkowo promocje można robić częściej, już nie co 6 tygodni, a co 28 dni, czyli 4 pełne tygodnie - wyjątkiem od tej reguły są cztery najważniejsze promocje organizowane przez Steam każdego roku. Z okazji Chińskiego Nowego Roku, letnia, jesienna no i zimowa.
Poniżej możecie zobaczyć pełną listę nowych zasad.
- Możesz nałożyć zniżkę z okazji wydania swojego produktu, ale po jej zakończeniu nie będzie można nałożyć kolejnej w ciągu następnych 28 dni.
- Nie możesz nałożyć zniżki na swój produkt przez 28 dni po zwiększeniu jego ceny w dowolnej walucie.
- Zniżek nie można nałożyć w ciągu 28 dni od zakończenia ostatniej z wyjątkiem wyprzedaży sezonowych na całym Steam.
- Zniżki z okazji wydarzeń wyprzedaży sezonowych nie mogą zostać nałożone w ciągu 28 dni od wydania twojego produktu, w ciągu 28 dni od zakończenia ostatniej zniżki lub w ciągu 28 dni od zwiększenia ceny w dowolnej walucie.
- Nie możesz zmienić ceny swojego produktu, gdy zniżka jest aktywna lub zaplanowana na przyszłość.
- Nie można obniżyć ceny produktu o więcej niż 90% lub mniej niż 10%.
- Niestandardowe zniżki muszą trwać przynajmniej przez jeden dzień, ale nie dłużej niż 2 tygodnie.