Cyberpunk 2077 chwalony przez Digital Foundry, ale RT na konsolach nie zapewnia oczekiwanych efektów

Gry
2627V
Cyberpunk 2077 i piękna pani w kolorach
Iza Łęcka | 22.02.2022, 08:56

Cyberpunk 2077 doczekał się wielkiej aktualizacji, która wprowadziła szereg usprawnień do rozgrywki. Praca deweloperów z CD Projekt RED została przeanalizowana przez dział brytyjskiego Eurogamera – Digital Foundry sprawdziło, jak Polacy poradzili sobie z poprawą stanu gry i czym tak naprawdę się zajęli.

Na dobry początek warto podkreślić, że Cyberpunk 2077 na Xboksie Series S nie otrzymał żadnych graficznych poprawek. Pozycja działa w dynamicznym 1440p przy 30 klatkach na sekundę i tutaj nie możemy liczyć na znaczące ulepszenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Inaczej prezentuje się produkcja w przypadku PlayStation 5 i Xboksów Series X – dodany został tryb z ray tracingiem, który nie dostarcza znacznie lepszego doświadczenia. W lokacjach na zewnątrz „wpływ cieni RT jest dość niewielki” i jak twierdzą dziennikarze Digital Foundry: „nawet w bezpośrednich porównaniach można mieć problem z dostrzeżeniem różnicy między trybami jakości i wydajności”. Wrażenia ulegają poprawie, gdy znajdziemy się w budynkach, gdzie ray tracing oferuje bardziej realistyczne cienie, zgodne z logiką świata rzeczywistego.

Odbicia w wersji na PC prezentują się bardzo efektownie, jednakże nie zostały zaimplementowane do edycji na PS5 i XSX|S. Należy mieć świadomość, że w trybie RT otrzymujemy gameplay w 30 klatkach na sekundę, a dodatkowo przez opóźnienia sygnału wejściowego nieco utrudnione jest celowanie i jazda pojazdami.

Cyberpunk 2077 działa znacznie lepiej w trybie wydajności, gdyż na dwóch konsolach możemy liczyć na 60 klatek z dynamicznym 4K. W ostateczności na PS5 rozdzielczość plasuje się na poziomie 1260p-1728p, natomiast na Xboksie Series X w przedziale 1382p-1782p. Choć na papierze możemy zaobserwować drobną przewagę sprzętu Microsoftu, wykorzystana technologia sprawia, że „trudno dostrzec duże różnice między tymi dwoma konsolami”.

W trybie wydajności przygoda w Night City nadal ma pewne problemy na PS5, gdzie mogą pojawić się spadki do 40 klatek, co jest spowodowane zwiększeniem tłumów w futurystycznej metropolii. W przypadku Xboksa Series X Digital Foundry wspomina, że gra „działa lepiej niż kiedykolwiek” – tutaj „fenomenalną robotę” wykonuje VRR, który maskuje spadki wydajności. Dziennikarze podkreślają, że tytuł działa podobnie na obu platformach, lecz próbując doszukać się różnic, to PS5 oferuje odrobinę płynniejszą rozgrywkę (5-10 fps w stresujących sytuacjach).

Pozycja otrzymała także krótsze czasy wczytywania, a aktualizacja „tworzy bardziej stabilną bazę, na której można budować przyszłe aktualizacje i poprawki”. Redaktorzy kończą tekst wspominając, że „nigdy nie było lepszego momentu na poznanie tej gry na konsoli”.

Poznajcie nasze wrażenia z next-genowego Cyberpunka 2077.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: Eurogamer

Komentarze (170)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper