Sony kończy wsparcie dla PS3 w Japonii. „Szczerze przepraszamy klientów, którzy używają tego produktu”
Japoński producent PlayStation nie zamierza już naprawiać żadnych egzemplarzy PS3. Firma potwierdziła dzisiaj zakończenie wsparcia dla ostatniego modelu PlayStation 3 oraz wszystkich urządzeń peryferyjnych dla tej platformy.
Nie jest sekretem, że Sony skupia się na najnowszych urządzeń, a dzisiaj oficjalnie otrzymaliśmy potwierdzenie dotyczące zakończenia wsparcia dla ostatniego modelu PlayStation 3. Firma nie będzie już naprawiać sprzętu, ponieważ według oficjalnych informacji – po prostu brakuje odpowiednich części.
„Informacja o zakończeniu obsługi po sprzedaży
Z powodu wyczerpania zapasów części, 30 kwietnia 2022 r. (sobota) nie będziemy już w stanie świadczyć usług po sprzedaży dla platformy PlayStation3 z serii CECH-4300 oraz wszystkich urządzeń peryferyjnych PlayStation 3. Jeśli rozważasz skorzystanie z tej usługi, prosimy o jak najszybsze zgłoszenie!”
Korporacja na witrynie PlayStation Japan podziękowała graczom za ciągłe wsparcie i podkreśliła, że gracze nadal mogą się zgłaszać ze swoimi urządzeniami – mają jeszcze kilka tygodni, by zgłosić problemy z konsolami.
Sony „szczerze” przeprosiło klientów, którzy wciąż korzystają z PS3 i podziękowało za zrozumienie. Ta wiadomość nie jest na pewno dużym zaskoczeniem, ale może ostrzec niektórych graczy, by uważali na swoje konsole.
Warto przypomnieć, że PS3 zadebiutowało w listopadzie 2006 roku, po trzech latach zadebiutował PS3 Slim, a w 2012 roku odbyła się premiera modelu Super Slim.