Xbox „nie ma żadnej dużej gry w tym kwartale”. Phil Spencer o planach i pracach nad wieloma tytułami
Po niezwykle intensywnej drugiej połowie 2021 roku Microsoft w ostatnich miesiącach złapał lekką zadyszkę i nie może pochwalić się premierami propozycji od Xbox Game Studios. Podczas ostatniego wywiadu Spencer potwierdził problematyczną kwestię, ale jednocześnie zaznaczył, że głównym celem zespołów Xboksa jest stałe dostarczanie mocnych tytułów.
Od początku roku Sony prężnie działa w temacie i udostępnia na rynku znakomite produkcje z segmentu AAA. Nieco inaczej prezentuje się sytuacja amerykańskiego przedsiębiorstwa – gigant z Redmond jak dotąd nie podzielił się swoimi planami na następne miesiące, nie zapowiada się również, by w najbliższym czasie producent zaskoczył swoją społeczność premierą-niespodzianką. Phil Spencer nieco opowiedział o pracy deweloperów będących pod skrzydłami Microsoftu.
Szef marki Xbox był gościem podcastu XboxEra, w trakcie którego rozmawiał z gospodarzami o planach Microsoftu – priorytetowym zadaniem jego zespołu jest stałe dostarczanie mocnych produkcji, jednakże początek 2022 roku jest okresem pewnego przestoju.
„Mamy wiele świetnych gier w przygotowaniu... Chcemy dojść do takiego punktu, w którym będziemy mieli stały napływ świetnych gier, jakich nasi klienci będą mogli wyczekiwać... Obecnie przechodzimy przez ten okres, [i] nie mamy żadnej dużej gry w tym kwartale - więc Matt Booty i zespoły, a także zespoły ZeniMax... chcą dojść do punktu, w którym naprawdę będziemy mieli świetną ścieżkę dla naszej platformy i gry, którymi ludzie będą mogli się regularnie ekscytować”.
Przedsiębiorstwo stara się regularnie wrzucać na rynek mocne produkcje, jakie wzmocnią abonament Xbox Game Pass, i trzeba przyznać, że druga połowa 2021 roku właśnie tak wyglądała. Amerykanie zaoferowali Psychonauts 2, Age of Empires 4, Microsoft Flight Simulator, Forza Horizon 5 i Halo Infinite.
W rozbudowaniu oferty na pewno pomoże przejęcie Activision Blizzard, ale aktualnie najpewniej ustalane są wszelkie formalności konieczne do udanego zakończenia transakcji.