Fable powstaje długo przez brak doświadczenia Playground Games? Zespół Microsoftu może mierzyć się z problemem

Gry (plotka)
1422V
Fable
Iza Łęcka | 24.03.2022, 11:16

Playground Games to specjaliści odpowiedzialni za serię Forza Horizon, przed którymi nie lada wymagające zadanie. Microsoft założył nowy zespół w brytyjskim studiu, a jego najnowszy projekt związany jest z wskrzeszeniem marki Fable. Nieoficjalnie mówi się o wielkich ambicjach ekipy i pewnych trudnościach kadrowych.

Nowe Fable to jedna z najważniejszych produkcji opracowywanych przez wewnętrzne studia giganta z Redmond, jednakże od czasu gorącej zapowiedzi i potwierdzenia prac nad pozycją o tytule zrobiło się nieco cicho. Niewystarczająca komunikacja i brak wyczekiwanych materiałów mogą być związane ze sporymi aspiracjami deweloperów, by „rozwinąć się w czymś innym”.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeden z byłych projektantów studia wspomniał, że prace niekoniecznie przebiegają po myśli deweloperów i opóźniają się, ponieważ Playground Games nie ma doświadczenia w tworzeniu gier RPG.

Juan Fernandez, projektant walki, stwierdził, że „Playground jest firmą produkującą gry seryjnie, bardzo zorganizowaną i nastawioną na produkcję” i choć twórcy co dwa lata są w stanie udostępnić na rynku nowe odsłony serii Forza, które oferują „niesamowitą jakość”, w przypadku Fable pojawiły się problemy.

Jego zdaniem technologiczne fundamenty pod nowe Fable zostały już opracowane, jednak brak doświadczonej kadry sprawia, że prace przebiegają dłużej niż się spodziewano. Zespół potrzebował wsparcia pracowników, którzy specjalizują się w tworzeniu systemów RPG-ów w otwartym świecie.

Od wielu miesięcy w branży słyszymy o kryzysie związanym z brakiem deweloperów – prawdopodobnie właśnie ten aspekt (w połączeniu z okazałymi planami brytyjskiego studia) sprawia, że nie słyszeliśmy o nowym Fable już od dawna.

Źródło: Gamerant

Komentarze (105)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper