PS VR2 stawia na nową jakość immersji. Zobaczcie pokaz na temat „next-genowych gier na PlayStation VR2”
W trakcie GDC 2022 odbył się interesujący panel dotyczący opracowania next-genowych produkcji przeznaczonych na najnowsze gogle VR Sony. Deweloperzy aktywnie pracują nad dostarczeniem nowoczesnych propozycji, a szczególnie pomocne w tym procesie mają być nowe możliwości urządzenia.
Sony powoli przygotowuje się do pokazu PS VR2, podczas którego zobaczymy nowy model w akcji. Zanim jednak będziemy mogli przekonać się o wszystkich wprowadzonych udogodnieniach, powinniśmy być spokojni o gry – wiemy, że pierwsze pozycje wykorzystujące nowoczesną technologię Sony już powstają. Na tegorocznym GDC odbyła się prezentacja Unity, która miała zaprezentować, w jaki sposób studia mogą czerpać z możliwości silnika, by opracować „oszałamiające wrażenia na PS VR2”.
Bria Williams (starszy menedżer produktu, Unity), Fabien Houlmann (starszy programista graficzny, Unity), Dave Ruddell (kierownik ds. wprowadzania i interakcji XR, Unity) oraz Jono Forbes (XR Workflows & Content Tech Lead, Unity) skupili się na pokazaniu najważniejszych atutów PS VR2 i opowiedzeniu o potencjale rozwijanej technologii.
Specjaliści pochylili się nad najważniejszymi funkcjami urządzenia, a tematem przewodnim była zwiększona immersja oraz wykorzystanie usprawnień technologicznych podczas procesu produkcyjnego tytułów. Tym razem deweloperzy mogą skorzystać z wyższej rozdzielczości, rozszerzonego pola widzenia, śledzenia ruchu gałek ocznych, ale również haptycznych wibracji na goglach VR. Co więcej, Sony dostarczy na rynek nowoczesne kontrolery, które zaoferują odświeżone wrażenia – klasyczne i haptyczne wibracje współgrające z dźwiękiem czy adaptacyjne triggery to główne cechy sprzętu.
Zgodnie z ostatnimi spekulacjami, PS VR2 miałoby zadebiutować na początku przyszłego roku, lecz nadal pozostaje nam czekać na ostateczne ogłoszenie producenta.