Wiedźmin wykorzysta moc Unreal Engine 5. Silnik zadebiutował, a Epic Games opublikowało dema
Epic Games rozpoczęło State of Unreal od premiery Unreal Engine 5. Silnik jest gotowy do opracowywania next-genowych gier i został właśnie udostępniony dla wszystkich deweloperów. Twórcy mogą sprawdzić możliwości technologii na dwóch demach.
O Unreal Engine 5 informujemy naszą społeczność od zeszłego roku, ponieważ część deweloperów rozwija już swoje gry na nowej technologii Epic Games. Silnik początkowo został udostępniony wybranym zespołom, następnie trafił do szerszego grona twórców i dzisiaj jest ogólnodostępny.
Najważniejsze funkcje technologii to między innymi: dynamiczne globalne oświetlenie Lumen, system wirtualnej geometrii Nanite, wirtualne mapy cieni oraz system upsamplingu Temporal Super Resolution.
Epic Games postanowiło zapewnić deweloperom dwie prezentacje, które mają pomóc zainteresowanym w opracowywaniu swoich tytułów – zainteresowani pobiorą Lyra Starter Game i City Sample.
Na pokazie pojawili się pracownicy CD Projekt RED, którzy kolejny raz potwierdzili, że pracują na Unreal Engine 5 nad nowym Wiedźminem.
„Zanurz się w informacji, dlaczego @CDPROJEKTRED zdecydował się użyć #UE5 do tworzenia nowych gier z otwartym światem, w tym nowej sagi o Wiedźminie!”
Soak in more information on why @CDPROJEKTRED has chosen to use #UE5 to build new open-world games, including a new saga for The Witcher! 😻 pic.twitter.com/IVKFKljwf7
— Unreal Engine (@UnrealEngine) April 5, 2022
Prawdziwe next-genowe gry dopiero nadciągają, ale trudno powiedzieć, kiedy będziemy mogli mówić o oczekiwanej rewolucji. Nie jest sekretem, że aktualnie wszystkie wydane gry na PS5 i XSX|S nie zapewniają nowej jakości.