Tomb Raider na Unreal Engine 5 bez uznanej scenarzystki. Twórczyni nowej serii nie pracuje nad grą

Gry
1209V
Zapowiedź Rise of the Tomb Raider
Wojciech Gruszczyk | 08.04.2022, 15:44

Crystal Dynamics zapowiedziało opracowanie nowego Tomb Raidera, ale na konkrety dotyczące gry przyjdzie nam zaczekać. Okazuje się jednak, że nad tytułem nie pracuje scenarzystka, która zadbała o największe sukcesy Lary Croft we współczesnej trylogii.

Na ostatnim State of Unreal zapowiedziano nową produkcję z serii Tomb Raider. Na tytuł możemy zaczekać nawet kilka lat, jednak będzie to w pełni next-genowa pozycja, która jest rozwijana na Unreal Engine 5.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórcy wykorzystują najnowszy silnik Epic Games, ale najwidoczniej nie jest to jedyna duża zmiana związana z powstawaniem gry. Rhianna Pratchett pojawiła się na rozdaniach nagród BAFTA i scenarzystka serii potwierdziła, że choć jest „bardzo podekscytowana tym, co Lara zrobi w następnej części”, to jednak twórczyni nie pracuje nad grą.

Rhianna Pratchett wspomniała, że jej zdaniem deweloperzy nie powinni tym razem skupiać się na wątku ojca Lary Croft i jego problemach, jednak tak naprawdę pisarka nie została zaangażowana do prac nad przygodą.

„Świetnie się bawiliśmy, rozwijając jej postać, więc chciałabym, żeby [tym razem] pojawiło się mniej problemów z ojcem. I to mówię ja!

Podoba mi się, że bohaterka zaczyna działać na własną rękę i czerpie radość z tego, co robi. Gdy pisaliśmy reboot, była ona na najlepszej drodze do zostania tomb raiderem. Była więc jak proto-Tomb Raider. Wszystkie cechy, które kojarzą się z Tomb Raiderem, takie jak nieustępliwość, odwaga, zaradność, wypływały u niej na powierzchnię.

Chciałabym zobaczyć, jak to się w pełni urzeczywistnia, zobaczyć te dowcipne powiedzonka i rzeczy, które bardzo chciałabym napisać. Ale wiesz, ona nie była jeszcze na tym etapie, nie miała jeszcze pewności siebie. Sądzę, że trylogia spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem fanów, więc ekscytujące będzie zobaczyć, co zrobią dalej”.

Rhianna Pratchett była główną scenarzystką Tomb Raidera z 2013 roku i Rise of the Tomb Raider z 2015 roku (pierwsza i druga część trylogii). Twórczyni prawdopodobnie nie została zaangażowana w trzecią odsłonę współczesnej serii, ponieważ za projekt odpowiadało Eidos Montreal.

Źródło: Eurogamer

Komentarze (44)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper