Tomb Raider na Unreal Engine 5 bez uznanej scenarzystki. Twórczyni nowej serii nie pracuje nad grą
Crystal Dynamics zapowiedziało opracowanie nowego Tomb Raidera, ale na konkrety dotyczące gry przyjdzie nam zaczekać. Okazuje się jednak, że nad tytułem nie pracuje scenarzystka, która zadbała o największe sukcesy Lary Croft we współczesnej trylogii.
Na ostatnim State of Unreal zapowiedziano nową produkcję z serii Tomb Raider. Na tytuł możemy zaczekać nawet kilka lat, jednak będzie to w pełni next-genowa pozycja, która jest rozwijana na Unreal Engine 5.
Twórcy wykorzystują najnowszy silnik Epic Games, ale najwidoczniej nie jest to jedyna duża zmiana związana z powstawaniem gry. Rhianna Pratchett pojawiła się na rozdaniach nagród BAFTA i scenarzystka serii potwierdziła, że choć jest „bardzo podekscytowana tym, co Lara zrobi w następnej części”, to jednak twórczyni nie pracuje nad grą.
Rhianna Pratchett wspomniała, że jej zdaniem deweloperzy nie powinni tym razem skupiać się na wątku ojca Lary Croft i jego problemach, jednak tak naprawdę pisarka nie została zaangażowana do prac nad przygodą.
„Świetnie się bawiliśmy, rozwijając jej postać, więc chciałabym, żeby [tym razem] pojawiło się mniej problemów z ojcem. I to mówię ja!
Podoba mi się, że bohaterka zaczyna działać na własną rękę i czerpie radość z tego, co robi. Gdy pisaliśmy reboot, była ona na najlepszej drodze do zostania tomb raiderem. Była więc jak proto-Tomb Raider. Wszystkie cechy, które kojarzą się z Tomb Raiderem, takie jak nieustępliwość, odwaga, zaradność, wypływały u niej na powierzchnię.
Chciałabym zobaczyć, jak to się w pełni urzeczywistnia, zobaczyć te dowcipne powiedzonka i rzeczy, które bardzo chciałabym napisać. Ale wiesz, ona nie była jeszcze na tym etapie, nie miała jeszcze pewności siebie. Sądzę, że trylogia spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem fanów, więc ekscytujące będzie zobaczyć, co zrobią dalej”.
Rhianna Pratchett była główną scenarzystką Tomb Raidera z 2013 roku i Rise of the Tomb Raider z 2015 roku (pierwsza i druga część trylogii). Twórczyni prawdopodobnie nie została zaangażowana w trzecią odsłonę współczesnej serii, ponieważ za projekt odpowiadało Eidos Montreal.