Assassin's Creed Nexus to kolejna gra Ubisoftu. Francuzi stawiają na nowe doświadczenie
Ubisoft ma opracowywać kilka dużych produkcji, wśród których podobno znajduje się Assassin's Creed Nexus. Tytuł jednak nie zainteresuje szerokiego grona odbiorców, ponieważ deweloperzy tym razem stawiają na wirtualną rzeczywistość.
W lutym Jason Schreier z Bloomberga przedstawił pierwsze szczegóły Assassin's Creed Rift, ale to podobno nie jedyna produkcja rozwijana przez francuską korporację w tym IP. Teraz Tom Henderson dotarł do szczegółów tytułu o kodowej nazwie Assassin's Creed Nexus – gra ma być przeznaczona dla gogli VR.
Assassin's Creed Nexus ma zawierać 16 pojedynczych misji oraz samouczek, który pomoże graczom opanować sterowanie. Pod względem rozgrywki możemy liczyć na wiele znanych elementów:
„Gra zawiera wszystko, czego można oczekiwać od tytułów z serii Assassin's Creed: skradanie się, kradzieże kieszonkowe, blokowanie przedmiotów, walkę, wspinaczkę, a nawet skok wiary”.
Według przedstawionych informacji Assassin's Creed Nexus ma oferować dwa style poruszania się lub kombinacje obu – gracze mają chodzić w klasyczny sposób lub teleportować się w wybrane miejsca. Jeśli zdecydujemy się na uproszczony ruch (teleport) to musimy zwracać uwagę na hałas wywołany przez taką formę eksploracji.
„Na przykład teleportowanie się na odległość 10 stóp w odległości od przeciwnika spowoduje wygenerowanie mniejszego dźwięku niż teleportowanie się na odległość 3 stóp od niego. Dlatego zazwyczaj najlepiej jest teleportować się na pewną odległość, aby uniknąć wykrycia przez dźwięk, a następnie przykucnąć przed wrogami za pomocą kontrolerów”.
W tytule jednak nie zabraknie normalnego zabijania, co biorąc pod uwagę zabawę w VR może zapewnić ciekawe doświadczenie:
„Zabójstwa i walka w grze są takie, jakich można oczekiwać od tytułu Assassin's Creed VR, a głównym sposobem na eliminowanie wrogów są zabójstwa. Ukryte ostrza wydobędziesz, przytrzymując przycisk i wykonując ruch nadgarstkiem, którym następnie możesz dźgać wrogów. Strażnicy zdają się ginąć po jednym trafieniu, ale jeśli zostaną zaalarmowani, będą potrzebowali kilku trafień”.
W Assassin's Creed Nexus nie zabraknie także klasycznej walki mieczem, która jest jednak standardowa dla pozycji VR – zabicie wroga wymaga od czterech do sześciu machnięć, ale trafiając w głowę możemy szybciej powalić oponenta.
„Zdaje się, że wytrychy w grze zostały wprowadzone po to, by wydłużyć czas trwania misji - w niektórych misjach jest kilka różnych okazji do otwarcia skrzyń i drzwi w trakcie trwania misji. Gra została opisana jako niemal minigra, ale aktywne wybieranie zamków w skrzyniach i drzwiach prowadzi do nagród”.
Skok Wiary ma spodobać się „wszystkim fanom Assassin's Creed”, a sama produkcja „wydaje się być naprawdę fajnym i wciągającym doświadczeniem VR”. W projekcie mają pojawić się znani bohaterowie – Ezio Auditore da Firenze, Kassandra, Connor i Haytham.
Tom Henderson potwierdził, że nie tylko zapoznał się z materiałami, ale również miał okazję zobaczyć grę na własne oczy.
Warto przypomnieć, że Assassin's Creed VR i Splinter Cell VR zostały ogłoszone we wrześniu 2020 roku, a źródła informatora sugerują, że premiera Assassin's Creed Nexus powinna nastąpić w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Obie pozycje mają być rozwijane przez Red Storm Entertainment przy wsparciu Ubisoft Düsseldorf, Ubisoft Mumbai i Ubisoft Reflections.