VRR na PS5 zapewnia ogromną różnicę. Test potwierdza znaczące zmiany w rozgrywce
Japoński producent w końcu zajął się kwestią odblokowania zmiennej częstotliwości odświeżania na PS5. Dzięki ostatniemu porównaniu wiemy, że rozgrywka będzie znacznie przyjemniejsza. Użytkownicy mogą oczekiwać na spory wzrost liczby klatek na sekundę w takich tytułach jak między innymi Spider-Man Remastered czy Devil May Cry 5.
Posiadacze PS5 bardzo długo czekali na możliwość korzystania z Variable Refresh Rate, a pierwsze testy dają jasno do zrozumienia, że starania inżynierów się opłaciły. Głównym atutem wprowadzenia technologii jest poprawa płynności gameplayu.
El Analista De Bits sprawdził działanie VRR na PS5 w kilku grach i za każdym razem uzyskane wyniki robią wrażenie – Spider-Man Remastered działa nawet w 96 klatkach na sekundę w trybie wydajności RT (dynamiczne 1440p). Decydując się na rozgrywkę w 4K (Fidelity Mode) możemy spodziewać się 50-59 fps, przy wcześniej zablokowanych 30 klatkach.
Spider-Man: Miles Morales nie odznacza się tak dużymi udogodnieniami – poznając przygodę kolejnego Człowieka-Pająka doświadczymy zabawy w około 70 klatkach na sekundę (Performance Mode dynamiczne 2160p lub RT Performance Mode dynamiczne 1440p), na co prawdopodobnie wpływa większa liczba detali.
W Ratchet & Clank: Rift Apart zagramy w aż 110 fps (RT Performance Mode), natomiast jeśli zdecydujecie się uruchomić grę w trybie wierności, to płynność będzie plasować się na poziomie około 50-60 klatek (z 30 fps).
Capcom nie odblokował funkcji w Resident Evil Village, zatem nadal otrzymujemy 60 fps, jednakże autor materiału informuje, że zacinanie gry i input lag zostały zmniejszone. Devil May Cry V Special Edition jest całkiem dobrym pokazem VRR na PS5, gdyż przy dynamicznym 1440p (RT Graphics Mode) zagramy w do 80 fps, natomiast w trybie RT Performance Mode (1080p) tytuł Capcomu zaoferuje 120 klatek.