AMD FSR 2.0 z jakością nawet wyższą od NVIDIA DLSS! Rewelacyjne efekty graficzne w pierwszej grze
Czy zapowiedziany dla Xbox Series X|S i już wdrożony na PC FSR 2.0 stanie się przełomem dla wydajności gier, jakim jest DLSS od NVIDIA? Pierwsza gra pozwala nam przybliżyć się do odpowiedzi na to pytanie.
Redakcje zaczęły już testowanie FSR 2.0 wdrażanego dzisiaj do pierwszej gry, pecetowego wydania Deathloop. Z analizy TechPowerUp płynie niezwykle pozytywny przekaz. Okazuje się, że nowa wersja technologii AMD rozprawiła się z głównymi problemami, które trapiły FSR 1.0. Nowa wersja FSR znacznie lepiej radzi sobie z rekonstrukcją obrazu, dochodząc do poziomu graficznego porównywalnego z najświeższą edycją DLSS. Na pewnych polach, przede wszystkim w kwestii wyostrzania obrazu, wydaje się, że FSR 2.0 zapewnia nawet lepszą jakość niż DLSS. Technologia NVIDIA pozostaje jednak liderem w kwestii framerate’u przy tych samych ustawieniach grafiki w Deathloop (77 vs 82 fps, z włączonym ray tracingiem).
Dla graczy to bardzo pozytywne wieści, ponieważ AMD nie zamierza zamykać FSR 2.0 w ramach ograniczonej, ekskluzywnej struktury jak NVIDIA z DLSS. Technologię FSR 2.0 deweloperzy będą mogli wykorzystywać na wielu platformach i konfiguracjach sprzętowych, m.in. również na Xbox Series X|S i być może też na PlayStation 5. Powinno to nam zapewnić znacznie wyższy framerate niż obecnie, przy bardzo wysokiej szczegółowości obrazu.
Warto przyjrzeć się porównaniu jakości wizualnej, którą przygotowała ekipa TechPowerUp. W nagraniu wideo porównano jakość obrazu w Deathloop, z wykorzystaniem FSR 1.0, FSR 2.0 i DLSS 2.3.
W tym miejscu przeczytacie o kolejnych grach, które po Deathloop, otrzymają wsparcie dla FSR 2.0.