AMD FSR 2.0 „naprawdę robi wrażenie” i to „spektakularny sukces”. Test potwierdza nową jakość
AMD nie zawiodło dopracowując AMD FidelityFX Super Resolution. Nowa wersja technologii skalowania przestrzennego zwiększająca liczbę klatek na sekundę zapewni graczom znakomite wrażenia. Pierwsze opinie są bardzo pozytywne.
Digital Foundry wzięło na warsztat AMD FSR 2.0, ponieważ technika zadebiutowała i można sprawdzić nową jakość w grze Bethesdy (Arkane). Deathloop jest pierwszym tytułem oferującym wsparcie nowego AMD FidelityFX Super Resolution i w tym wypadku gracze mogą liczyć na trzy tryby: wydajność, zrównoważony i jakość.
„W skrócie, FSR 2.0 jest podobny do DLSS 2.3 pod tym względem, że w niektórych scenariuszach może wyglądać lepiej niż renderowanie w natywnej rozdzielczości: w szczególności wyjście 4K w trybie jakości (rozdzielczość wewnętrzna: 1440p) wygląda imponująco. W najbardziej wymagających scenariuszach ujawnia się jednak więcej artefaktów niż w przypadku odpowiednika Nvidii. Ponadto im bardziej agresywny jest wybrany tryb wydajności, tym bardziej widoczne są te artefakty. Mówimy tu jednak o względnej jakości: faktem jest, że oglądany w oderwaniu od kontekstu, FSR 2.0 w trybie wydajności 4K renderujący wewnętrznie w rozdzielczości 1080p wciąż wygląda całkiem imponująco - to zasługa AMD”.
Specjaliści z Wielkiej Brytanii podkreślają, że pojawia się jednak zastrzeżenie dotyczące jakości w niższych rozdzielczościach wyjściowych, ponieważ gdy celem gracza jest osiągnięcie 1080p lub 1440p to zmniejszenie ilości danych źródłowych może spowodować obniżenie poziomu szczegółowości.
Digital Foundry zachęca do poniższego materiału podkreślając, że „poprawa w stosunku do poprzednika jest ogromna”. Według aktualnych testów „FSR 2.0 to spektakularny sukces”.
„Tak, działa na znacznie szerszej gamie sprzętu niż DLSS, dlatego dla tych, którzy nie mają karty RTX, FSR 2.0 jest świetną propozycją. Jest to także pierwsza wersja tej technologii, więc istnieje duża szansa, że obszary, w których znaleźliśmy słabe punkty, zostaną poprawione za pomocą łatek do gier lub przyszłych wersji algorytmu. Kluczowe będzie zainteresowanie ze strony deweloperów, ale ostatecznie dane wejściowe, których wymaga ta technologia, są podobne do DLSS i XeSS, więc jej przyjęcie powinno być równie szybkie i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak techniki AMD sprawdzą się w przyszłych tytułach”.
Warto pamiętać, że AMD FSR 2.0 ma również współpracować z konsolami, więc możemy liczyć, że deweloperzy nadciągających gier wykorzystają technologię, by zapewnić lepszą jakość.