Wiedźmin 4 to „pierwsza gra z nowej sagi wiedźmińskiej”. Tytuł znajduje się w pre-produkcji
CD Projekt właśnie opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 roku. Firma potwierdza, że dopiero zaczyna prace nad nowym Wiedźminem, więc premiera gry odbędzie się najwcześniej za kilka lat.
CD Projekt potwierdził wygenerowanie 216 mln zł przychodów w pierwszym kwartale 2022 roku. Skonsolidowany zysk netto wyniósł w omawianym okresie 69 mln zł i jak podkreśla polska firma – był on ponad dwukrotnie wyższy niż przed rokiem. Bardzo dobry wynik osiągnął Cyberpunk 2077, ponieważ gracze z powodu next-genowej aktualizacji chętnie powrócili do Night City.
„Next-genowa wersja Cyberpunka wraz z dużą aktualizacją, czyli Patchem 1.5, wpłynęły pozytywnie na percepcję gry i jej sprzedaż, szczególnie na konsolach. Kontynuujemy prace nad usprawnieniami do Cyberpunka, choć już znacznie mniejszym zespołem. Największe moce produkcyjne koncentrujemy obecnie na rozwoju dużego fabularnego dodatku do gry, który zadebiutuje w przyszłym roku” – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.
CD Projekt potwierdził również ważny szczegół – twórcy z CD Projekt RED zakończyli „fazę badawczą” nowego Wiedźmina, który oficjalnie jest pierwszą grą z nowej serii. Możemy więc podejrzewać, że firma planuje już całą nową serię.
„Cieszymy się z powrotu do uniwersum, które tak bardzo wpisało się w naszą historię. Niedawno zakończyliśmy fazę badawczą pierwszej gry nowej sagi wiedźmińskiej, co oznacza, że od tego momentu będziemy kapitalizować wydatki na jej rozwój” – dodaje Adam Kiciński.
Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych., wspomniał, że nowy Wiedźmin wszedł dopiero do fazy pre-produkcji:
„Niedawno zakończyliśmy fazę badawczą, co oznacza, że rozpoczęliśmy pre-produkcję”.
Aktualnie największy zespół CD Projekt RED skupia się na rozwijaniu fabularnego dodatku do Cyberpunka 2077, ale na drugą połowę 2022 roku firma szykuje się na premierę anime „Cyberpunk: EDGERUNNERS” oraz next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon.
„Za największą część przychodów I kwartału odpowiada Cyberpunk 2077, który dzięki premierze edycji na najnowszą generację konsol ma za sobą dobry kwartał sprzedaży. Jednocześnie nasze saldo gotówki, lokat i obligacji wzrosło w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. o ponad 107 mln zł” – dodał Piotr Nielubowicz.