The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Remake tworzony przez fana wygląda niesamowicie w Unreal Engine 5
Seria The Legend of Zelda ma wyjątkowo oddanych fanów. Miłośnicy przygód Linka prześcigają się w tworzeniu ciekawych projektów. Chyba najlepsze z takich powstających aktualnie dzieło to remake The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Niektórzy nie czekają na to, by Nintendo zabrało się w końcu za stworzenie konkretnie upiększonej wersji kultowego Ocarina of Time (wydanie na 3DS było ładne, ale nie stanowiło dużego skoku graficznego), tylko działają sami. Jednym z takich ogromnie zaangażowanych fanów jest CryZENx, który tworzy nieoficjalny remake wspomnianego hitu na PC. Początkowo gra była kreowana w środowisku Unreal Engine 4, ale autorowi udało się wykonać przesiadkę na Unreal Engine 5. Efektami deweloper pochwalił się w poniższym filmiku. Widać w nim m.in. wykorzystanie technologii oświetlenia Lumen (nowy rodzaj globalnej iluminacji). Remake zapewnia też już na tym etapie wsparcie dla NVIDIA DLSS, co zapewnia rewelacyjny efekt finalny (w szczególności polecam zobaczyć filmik od 5 minuty nagrania, gdy możemy zobaczyć, jak prezentuje się miasteczko).
Dla osób, które wspierają CryZENx na Patreonie, czeka wersja demonstracyjna projektu. Można w niej pobiegać po Temple of Time z The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
W niedawno opublikowanym filmiku CryZENx przedstawiał, jak prezentuje się kooperacyjna rozgrywka dla 2 osób w jego projekcie. Warto rzucić okiem na działanie tego trybu splitscreen.