Fable ma problemy z powodu silnika? Gra może zadebiutować dopiero za kilka lat
Twórcy serii Forza Horizon mieli napotkać na problemy podczas projektowania nowej części serii Fable. Problemem podobno okazał się silnik, który nie nadaje się do gier RPG w otwartym świecie, ponieważ dotychczas deweloperzy za jego pomocą rozwijali wyłącznie wyścigi.
Fable to jedna z produkcji Microsoftu, która została zapowiedziana zdecydowanie za wcześnie. Playground Games stworzyło nowy oddział i to właśnie on zajmuje się opracowaniem gry RPG, jednak wiele na to wskazuje, że deweloperzy nie zamierzają się specjalnie śpieszyć.
Według Gaza, założyciela serwisu Game On Daily i częstego gościa podcastu XNC (Xbox News Cast) Colteastwooda, deweloperzy Fable mierzą się z problemami, które są związane z ograniczeniem Forzatech.
Na tej technologii dotychczas powstawały jedynie wyścigi, a teraz Playground Games postanowiło za pomocą silnika zaprojektować RPG-a w otwartym świecie. Twórcy mają podobno problemy z fizyką oraz opracowaniem i zarazem implementacją wymarzonych mechanik.
Gaz twierdzi, że Playground Games nie posiada odpowiedniego doświadczenia, by stworzyć niektóre systemy, więc właśnie z tego powodu firma wciąż poszukuje wielu doświadczonych twórców, którzy będą mogli poradzić sobie z tym gatunkiem.
Dziennikarz podkreśla, że gracze tak naprawdę nie muszą się martwić, ponieważ Fable to nadal bardzo odległy temat – pewnym potwierdzeniem tych słów są informacje ze strony studia, na której wciąż znajduje się około 74 wolnych etatów związanych z grą RPG i aż 5 stanowisk to miejsca dyrektorskie.