Forza Motorsport w 4K i 60 fps! Studio potwierdza ważne szczegóły rozgrywki
Turn 10 Studios odkrywa kolejne karty przed przyszłoroczną premierą nowej Forzy Motorsport. Deweloperzy ujawnili konkrety dotyczące płynności animacji oraz rozdzielczości, w których gra będzie działać na Xboksie Series X i Xboksie Series S.
Po ostatniej prezentacji Xboksa i Bethesdy, w trakcie której mogliśmy sprawdzić niezwykle obiecującą zapowiedź nowych wyścigów, amerykański zespół opublikował na swoim blogu notkę, w której podkreślono, że nadjeżdżająca „Forza Motorsport została stworzona od podstaw”, by zaprezentować możliwości Xboksów Series X|S. Studio całkowicie odświeżyło grę:
„W połączeniu z dokładnością odnowionej fizyki, pięknem samochodów i torów, nową dynamiczną porą dnia, zaawansowanymi uszkodzeniami samochodów i ray tracingiem w czasie rzeczywistym na torze, całkowicie nowa Forza Motorsport stanowi skok o całą generację w dziedzinie wciągającej rozgrywki i jest najbardziej zaawansowaną technicznie grą wyścigową, jaka kiedykolwiek powstała”.
Twórcy mają się czym pochwalić – w zeszłym tygodniu potwierdzili, że Forza Motorsport faktycznie zapewni ray tracing podczas całych wyścigów.
We wspomnianym wpisie znalazły się informacje dotyczące rozdzielczości oraz płynności animacji – najprawdopodobniej gra nie otrzyma żadnych trybów, natomiast będziemy mogli zagrać w 4K + 60 fps na Xboksie Series X oraz 1080p + 60 fps na Xboksie Series S:
„Gra Forza Motorsport działa w rozdzielczości 4K 60 FPS na konsoli Xbox Series X oraz w rozdzielczości 1080p 60 FPS na konsoli Xbox Series S”.
Studio nie dzieli się jeszcze żadnymi szczegółami dotyczącymi wariantów, więc bardzo możliwe, że wskazaną jakość otrzymamy z ray tracingiem. Jest jeszcze za wcześnie na dokładną analizę, jednakże Digital Foundry podkreśla, że w przypadku najnowszej produkcji Microsoftu „zastosowano sprytne optymalizacje, dzięki którym możliwe jest wyświetlanie obrazu w rozdzielczości 4K i 60 klatkach na sekundę z odbiciami RT na PC i konsolach”.