Zły – Człowiek białego spojrzenia to gra na podstawie powieści Leopolda Tyrmanda. Premiera na PS5, XSX|S i PC
RedDeer.Games we współpracy z Destructive Creations przygotują produkcję bazującą na powieści „Zły” polskiego pisarza, publicysty i promotora jazzu. Plany twórców są bardzo okazałe – poznajcie szczegóły.
Po ponad dwóch latach od rozpoczęcia działalności RedDeer.Games poinformowało o pozyskaniu 20-letniej licencji na adaptację prozy Leopolda Tyrmanda koncentrującej się na postaci nieznajomego o białych oczach, który na własną rękę wymierza sprawiedliwość w odbudowującej się Warszawie lat 50. XX wieku. Przestępcy nie próżnują i szykują intrygę, która może przynieść poważne konsekwencje w odraczającym się mieście. Deweloperzy planują skorzystać z potencjału historii.
Zły – Człowiek białego spojrzenia to przygodowa gra akcji, która jest tworzona na Unreal Engine 5 i pierwotnie zadebiutuje na PlayStation 5, Xboksach Series X|S oraz PC (potwierdzenia innych platform możemy doczekać się w późniejszym terminie). Autorzy obiecują produkcję przesiąkniętą mrocznym i niepokojącym klimatem.
Izometryczna, przygodowa pozycja akcji przeniesie graczy do odbudowującego się po wojnie miasta, pełnego jazzu, swingu, romansu i zbrodni – deweloperzy planują zaoferować 7-10 godzin rozgrywki, 6 dużych lokacji oraz ok. 50 zadań.
„Zły jest często nazywany polskim Batmanem - to porównanie już pokazało drzemiący w powieści potencjał. Tyrmand zadedykował swoją książkę miastu Warszawie i my również zamierzamy pokazać miasto, które wznosi się z ruin. Dla międzynarodowego odbiorcy będzie nazywało się Bad City i często będzie wspominane jako Miasto przez duże M. Fani powieści nie mają się czego bać - na pewno oddamy niepowtarzalny klimat półświatka, ulic, bram i budynków stolicy, a równocześnie zadbamy o przystępność dla graczy spoza Polski”. Jestem dumny z Zespołu, który wyobraził sobie na wczesnym etapie jak w czasie dynamicznie rozwijającej się technologii i powstających nowych pól eksploatacji, możemy zbudować nie tylko grę ale cały świat, który nazywamy “multiwersum”. Będziemy przybliżać i ujawniać go w kolejnych krokach” - zdradził Michał Maciej Lisiecki, współtwórca i prezes zarządu RedDeer.Games.
Co więcej, twórcy zapowiadają stworzenie całego multiwersum wokół książki Tyrmanda i zachęcają do wzięcia udziału w konkursach na komiks oraz grę planszową, które będą bazować na twórczości autora.
„Materiał źródłowy przedstawia mroczną i niepokojącą wizję powojennego Miasta, którego wciągająca atmosfera jest bardzo bliska naszej twórczości. Dlatego też cieszymy się z możliwości pracy nad tytułem o tak charakterystycznym klimacie noir i nietuzinkowej fabule” - przyznał Marcin Stanek z Destructive Creations.