Skate 4 ze szczegółami. Wyciekła mapa i konkrety od testerów
Electronic Arts zaprosiło graczy do testowania Skate 4 i choć zainteresowani powinni przestrzegać umowy poufności, to jednak pojawiło się szereg ciekawych informacji o grze. Możemy nawet zerknąć na mapę, choć raczej nie jest to ostateczna wersja lokacji.
W ostatnich dniach EA potwierdziło, że Skate 4 znajduje się w fazie pre-pre-pre-alfa, ale nawet w tej sytuacji deweloperzy zaprosili fanów do testowania produkcji, ponieważ w tym momencie mogą zbierać cenne informacje, które realnie wpłyną na ostateczny kształt pozycji.
Testerzy potwierdzili, że aktualnie mapa to „mieszanka nowych i starszych obszarów”, a w niektórych miejscach brakowało jeszcze tekstur. Twórcy jednak wykorzystują przystanki autobusowe jako punkty szybkiej podróży, przygotowali trzy różne ustawienia sterowania (Classic, Streamlined, Experienced) oraz dwie opcje kamery (wysoki i niski kąt), które można przełączać przez wciśnięcie analoga.
Kariera ma przypominać Tony Hawk's Proving Ground i tryb możemy ogrywać ze znajomymi. Na jednym serwerze aktualnie znajduje się maksymalnie 60 graczy i potwierdziły się plotki dotyczące budowania skateparku – ten jest w zasadzie miejscem, gdzie możemy trenować tricki. Zawodnicy sobie nie przeszkadzają (brak kolizji).
Emotki powracają, a gracze mogą zająć się personalizacją postaci – podczas testów można było wybrać kilka strojów, ale liczba ubrań ma być związana z postępem w grze oraz zdobyciem pewnych umiejętności.
W tytule istnieje opcja craftingu, która jest oczywiście związana z projektowaniem skate parku, a gracze za wykonywanie wyzwań, celów i zbieranie przedmiotów otrzymują walutę, którą mogą wydawać na między innymi stroje oraz przedmioty.
Twórcy opracowali edytor wideo, a za zarobione pieniądze kupimy ramki czy też naklejki do swoich produkcji. 100 to aktualnie maksymalny poziom bohatera, a deweloperzy stworzyli nawet tryb widza – choć aktualnie brakuje o nim konkretów.
Skate 4 ma oferować szybszą rozgrywkę i lepsze poczucie prędkości względem Skate 3, ale mamy nie martwić się o realizm – warto dodać, że gdy bohater się przewróci, to zobaczymy animację wstawania. Jeśli zdecydujemy się na naprawdę szybką jazdę, to „niesamowicie trudno” kontroluje się deskę.
W grze znajdują się realistyczne dźwięki (odgłosy ruchu ulicznego i ćwierkanie ptaków), a dodatkowo deweloperzy przygotowali „wiele naklejek i dekoracji” związanych z Halloween, co sugeruje, że tytuł mógłby zostać wydany w październiku przyszłego roku.