Haven oficjalnie w PlayStation. Jest to pierwsze „studio w chmurze” Sony
PlayStation oficjalnie powitało studio Haven w swoich szeregach. Wszystkie umowy zostały podpisane i teraz deweloperzy mogą skupić się wyłącznie na rozwijaniu pierwszej gry opracowanej z myślą o PS5.
21 marca Sony potwierdziło chęć kupienia studia Haven, ale dopiero dzisiaj „atrament wysechł”, więc korporacja mogła oficjalnie powitać w swoich szeregach nowy zespół. Jade Raymond potwierdziła w rozmowie z redakcją Gamesindustry ważną wiadomość – firma w ostatnich miesiącach znacząco zwiększyła swój zespół (z 50 do 106 osób).
Haven nie jest jednak zwykłym zespołem, ponieważ Jade Raymond stworzyła „studio w chmurze”, ponieważ jej wizją było opracowanie zespołu, który będzie mógł całkowicie rozwijać gry zdalnie. Deweloperzy mogą przyjechać do studia, wielu się na to decyduje, ale jednocześnie wszystkie prace są zarządzane w chmurze i dzięki temu twórcy mogą tak naprawdę rozwijać produkcje dla PS5 w każdym miejscu.
Deweloperzy skupiają się na „długoterminowych innowacjach w chmurze”, ponieważ wierzą, że „będzie to zmiana w sposobie tworzenia gier”. Trzeba tutaj jednak podkreślić, że Haven nie rozwija produkcji AAA, która ma działać na urządzeniach mobilnych (przynajmniej aktualnie firma tego nie potwierdza), a pracuje nad grami za pomocą narzędzi umieszczonych w chmurze.
„Kiedy myślisz o silnikach gier, które mamy wokół, wszystkie zostały zbudowane kilka lat temu i od tego czasu rzeczy bardzo się zmieniły. Nasze gry zawierają o wiele więcej danych. Tworzymy grę na wyłączność dla PS5 i jest to gra-jako-usługa, więc mamy dodatkowe wyzwania, jak zrobić taką produkcją z takim rodzajem zawartości, ale z grafiką na poziomie PlayStation, której ludzie oczekują. Wszystko przy jednoczesnym umożliwieniu tych ciągłych aktualizacji i budowaniu czegoś, co może być żywym doświadczeniem” – powiedziała Jade Raymond
To właśnie z tego powodu duża część Haven zajmowało się początkowo stworzeniem „studia w chmurze” – deweloperzy opracowali narzędzia, dzięki którym deweloperzy będą mogli rozwijać gry dla PlayStation 5.
Warto dodać, że rozwiązania studia Haven spodobały się innym zespołom Sony, które podobno chcą skorzystać z takiej technologii.
Jade Raymond potwierdziła również, że nawet Mark Cerny rozpoczął współpracę z nowym nabytkiem PlayStation, ale aktualnie nie potwierdzono, czym (gra / technologia?) zajmuje się główny inżynier PS5 i PS4.
„Oficjalnie! Umowa o przejęciu Haven została zamknięta. Witamy w rodzinie PlayStation Studios, @HavenStudiosInc !”
It's official! The agreement to acquire Haven has closed. Welcome to the PlayStation Studios family, @HavenStudiosInc! pic.twitter.com/rLFjsRYWdy
— PlayStation (@PlayStation) July 11, 2022