Dungeons of the Amber Griffin przeniesie nas na Kaszuby. RPG polskiego studia na pierwszym zwiastunie
Kolejne rodzime studio czerpie inspiracje z polskiej dawnej kultury, lokalnych legend i podań. W RPG pt. Dungeons of the Amber Griffin inspiracją dla autorów stały się piękne Kaszuby.
Dzięki wsparciu finansowemu ze strony Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zespół Frozengem, pod opieką ekspertów z Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie, przygotowuje ciekawy projekt. To Dungeons of the Amber Griffin, tradycyjne RPG w stylu klasycznych dungeon crawlerów, w którym wybierzemy się do dawnych Kaszub (w wersji fantasy), walczyć z mitycznymi stworzeniami z tego regionu.
Autorzy zapewniają, że dzięki wsparciu wspomnianego muzeum przygotowali unikalny świat kaszubskiego fantasy – z ponad 20 potworami w bestiariuszu i klasami postaci, takimi jak Dulas (Łotr), Żerca (Kapłan), Kutin (Mag) oraz Wojorz (Wojownik), z których uformujemy 4-osobową drużynę śmiałków.
Dungeons of the Amber Griffin ciąży mocno ku walkom (w końcu to dungeon crawler), ale w grze spotkamy też kilku NPC-ów, z którymi będzie można np. pohandlować i wysłuchać ich historii. Deweloperzy tak opisują główny wątek fabularny:
Główny wątek fabularny gry wiąże się z postacią gryfa, który według jednej z kaszubskich legend, ukrył w nieznanym miejscu na Kaszubach, ogromną bryłę bursztynu.
Jeszcze na początku XX wieku zdarzały się na Kaszubach przypadki wykopywania zwłok zmarłych i obcinania im głów specjalną łopatą do kopania torfu.
Ludzie wierzyli, że są to tzw. wieszczi lub òpi, którzy po śmierci wstawali z grobu, by zabijać członków swojej rodziny.
Pozostaje teraz czekać na wieści od polskiego zespołu Frozengem, dotyczące daty premiery Dungeons of the Amber Griffin. Na Steam pojawiło się na razie tylko ogólne okienko wydawnicze: „2023”. Gra będzie dostępna z polskimi napisami i angielskim dubbingiem.