Elden Ring, FIFA 22 i Pokémon Legends: Arceus nie dają szans konkurencji. Znamy wyniki sprzedaży z Europy
Elden Ring kontynuuje swoją dominację i notuje znakomite miesiące. Gra From Software była najchętniej kupowaną produkcją na Starym Kontynencie w pierwszych miesiącach 2022 roku – Niemcy są aktualnie największym rynkiem gier w Europie.
Gamesindustry.biz przedstawiło dane GSD Market Data, które potwierdzają, że w całej Europie w pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku sprzedano 76,1 mln gier – to 13,5% wzrost względem tego samego okresu 2021 roku.
Gracze sięgnęli po 32 mln pudełek i 44 mln cyfrowych wersji, ale warto pamiętać, że choć dane obejmują większość rynków i sklepów, to jednak Nintendo nie przedstawia wyników z eShopu.
W 2022 roku aktualnie największym rynkiem sprzedaży gier były Niemcy – gracze w tym kraju kupili blisko 15,4 mln produkcji (+13,6% względem tego samego okresu 2021 roku). Drugie miejsce przypadło Wielkiej Brytanii (14,3 mln, +2%), a trzecie Francji (10,2 mln, +12,1%).
Elden Ring był najchętniej kupowaną grą, ale warto zwrócić uwagę, że Pokémon Legends: Arceus (3 lokata) mogła zanotować jeszcze lepszy wynik, jednak w tym wypadku nie znamy danych z eShopu. Sytuacja w rankingu zapewne prezentowałaby się inaczej, ponieważ rezultaty wszystkich gier na Switcha (a jest ich tutaj całkiem sporo!) bazują na danych wyłącznie z fizycznej dystrybucji.
Cyfrówki zaczynają dominować coraz mocniej – 76% gier w Wielkiej Brytanii, 67% w Niemczech i 63% we Francji było kupionych z e-sklepów.
Z powodu problemów z dostępnością między innymi PS5 – w Europie zanotowano spadek o 21% sprzedaży konsol. Sony odnotowało 44% gorszy wynik, a nawet w tej sytuacji PlayStation 5 było drugą najpopularniejszą konsolą po Nintendo Switchu (+7% względem poprzedniego roku). Xboksy Series X|S osiągnęły 9% wzrost zainteresowania.
W całej Europie gracze kupili ponad 8,6 mln akcesoriów do konsol, a najchętniej kupowanym padem był DualSense od PS5 (+53%). Gracze w pierwszych sześciu miesiącach roku sięgnęli po 10,2 mln kart z subskrypcjami i doładowaniami portfeli.
Tak prezentuje się ranking sprzedaży gier w 2022 roku (fizyczna + cyfrowa dystrybucja):
- Elden Ring (Bandai Namco)
- FIFA 22 (EA)
- Pokémon Legends: Arceus (Nintendo)*
- Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
- LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (Warner Bros)
- Horizon: Forbidden West (Sony)
- Gran Turismo 7 (Sony)
- Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*
- Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
- Nintendo Switch Sports (Nintendo)*
- Mario Party Superstars (Nintendo)*
- Kirby and the Forgotten Land (Nintendo)*
- NBA 2K22 (2K Games)
- F1 2022 (Codemasters)
- Minecraft: Nintendo Switch Edition (Nintendo)*
- Assassin's Creed: Valhalla (Ubisoft)
- Big Brain Academy: Brain vs Brain (Nintendo)*
- Call of Duty: Vanguard (Activision Blizzard)
- Far Cry 6 (Ubisoft)
- Just Dance 2022 (Ubisoft)
* – Nintendo nie podaje danych z eShopu.