Starfield otrzymał wielkie ulepszenia? Bethesda miała dopracować silnik, animacje, fizykę i SI
Za niespełna dwa miesiące powinniśmy zagrać w Starfielda, jednak Bethesda na niemal ostatniej prostej przełożyło premierę bardzo wyczekiwanej gry. Twórcy podobno nie zmarnowali wolnego czasu i według najnowszego raportu znacząco ulepszyli produkcję.
Starfield zadebiutuje na początku 2023 roku i według najnowszego raportu – produkcja miała otrzymać szereg ulepszeń, dzięki którym tytuł będzie działać znacznie lepiej. Informacje o usprawnieniach gry przekazał Colteastwood – insider związany z marką Xbox (za Twistedvoxel).
Prace nad Creation Engine 2.0 (silnik Bethesdy) rozpoczęły się jeszcze za czasów poprzedniej generacji, więc deweloperzy nie wiedzieli, jak będą wyglądać i co zaproponują nowe konsole, ale twórcy stworzyli oddzielny silnik, który został przebudowany i zaktualizowany na potrzeby Starfielda – dzięki temu gra ma wyglądać i działać lepiej.
Creation Engine 2.0 wspiera technologię Havok, więc mamy otrzymać realistyczne animacje oparte na fizyce dla realistycznego i płynnego ruchu postaci. Deweloperzy zajęli się podkręceniem szczegółów, realizmu twarzy oraz reakcji bohaterów – z proceduralną synchronizacją ust.
Starfield wykorzysta również Radiant AI, czyli autorski system sztucznej inteligencji stworzony przez Bethesdę – to właśnie on nadaje wszystkim postaciom niezależnym cel, harmonogram i zadanie do wykonania, niezależnie od tego, co robi gracz.
Radiant AI w połączeniu z Creation Engine 2.0 ma „przewyższyć, to co do tej pory można było zobaczyć w tytułach Bethesdy”.
W grze pojawią się „placówki, miasta i porty kosmiczne wypełnione frakcjami, cywilami i piratami”, a w produkcji nie zabraknie rozbudowanych głosowych dialogów czy też rozbudowanych zadań – Starfield ma oferować „wielopoziomowe questy i mechaniki RPG oparte na wyborze”.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.