PS5 z oficjalnym wynikiem sprzedaży. Sony notuje niższe rezultaty działu gier, ale cyfrowa dystrybucja rośnie
Japoński gigant branży podzielił się najnowszymi wynikami za działalność w pierwszym kwartale roku finansowego. W ciągu ostatnich miesięcy całe Sony osiągnęło przychody z gier i usług sieciowych na poziomie 604,1 mld jenów – sprawdźmy dalsze szczegóły.
Sony potwierdziło wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego (1 kwietnia do 30 czerwca 2022) – w tym czasie na rynek trafiły kolejne 2,4 mln egzemplarzy PlayStation 5. Japoński producent dostarczył do już 21,7 mln zestawów PS5. Jednocześnie warto odnotować, że firma zakończyła raportowanie wyników PS4, zatem aktualnie rezultat sprzedaży konsol poprzedniej generacji zamknął się na poziomie 117 mln sztuk.
Wyniki działu gier spadły o 2% względem tego samego okresu ubiegłego roku (11,7 mld jenów) ze względu na mniejsze zainteresowanie produkcjami first oraz third-party. Z tego powodu nieznacznie obniżono prognozy dotyczące sprzedaży (-1%, 40 mld jenów), natomiast przewidywania dotyczące przychodów operacyjnych zostały zmniejszone o 16%.
Sony posiada już 47,3 mln subskrybentów PlayStation Plus, natomiast na PlayStation Network miesięcznie loguje się 102 mln graczy. We wskazanym okresie sprzedano 47,1 mln egzemplarzy gier na PS5 i PS4, z czego tylko 6,4 mln sztuk to pozycje ekskluzywne stworzone przez PlayStation Studios.
Zysk operacyjny działu gier znacząco spadł (-37% lub 30,5 miliarda jenów) rok do roku, co jest spowodowane między innymi mniejszą popularnością gier oraz wzrostem kosztów rozwoju w istniejących zespołach PlayStation. Nie bez znaczenia są ostatnie przejęcia Japończyków – w wyniku szybszego niż zakładano dopełnienia formalności związanych z zakupem Bungie w tym roku fiskalnym odnotowano dodatkowy wydatek wynoszący 13 mld jenów.
Rezultat Sony potwierdza coraz mocniejszą dyspozycję cyfrowej dystrybucji – w pierwszym kwartale roku finansowego aż 79% gier na PS5 i PS4 zostało kupionych przez PlayStation Store (cyfrowa dystrybucja).