Sony: Xbox Game Pass dominuje w 60-70% rynku. Oferowanie gier na premierę w usłudze jest „antykonkurencyjne”
Sony nie jest zadowolone z potencjalnego przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft, ale okazuje się, że firma skomentowała także sytuację Xbox Game Pass. Japończycy uważają, że Microsoft aktualnie dominuje na rynku subskrypcji i jeśli gracze chcą wysokiej jakości gier AAA first-party to muszą za nie zapłacić pełną cenę.
Japoński producent nie tylko został poproszony o wypowiedź na temat transakcji na linii Microsoft – Activision Blizzard, ale jednocześnie Hiroki Totoki skomentował także sytuację Xbox Game Pass. Zdaniem dyrektora finansowego Sony, oferowanie gier na premierę w usługach jest „antykonkurencyjny” względem wydawców, którzy stawiają na klasyczną sprzedaż.
Zdaniem przedstawiciela Sony – zespoły PlayStation musiałyby pogorszyć jakość gier first-party, by te mogły debiutować na premierę w PS Plus:
„Jeśli gry AAA na PS5 miałyby debiutować w ramach usług subskrypcyjnych, możemy być zmuszeni do zmniejszenia inwestycji potrzebnych do produkcji, a to pogorszy jakość tytułów first-party i to jest nasze zmartwienie”.
Sony jest przekonane, że Microsoft dzięki Xbox Game Pass w zaledwie pięć lat zdobył „około 60-70%” rynku usług subskrypcyjnych, a w przykładowo Brazylii ten procent wynosi nawet 70-80%. Według przedstawiciela Sony – stworzenie rywala dla Xbox Game Pass wymaga „znacznych inwestycji”, a nawet mając odpowiedni budżet, zaoferowanie godnego konkurenta zajmie kilka lat.
Słowa przedstawiciela Sony mają oczywiście jeden cel – podkreślić siłę Microsoftu oraz usługi Xbox Game Pass, ponieważ w taki sposób firma może wpłynąć na ocenę transakcji i w ostateczności nie doprowadzić do finalizacji umowy.
Sony w dokumencie przedstawionym brazylijskim organom podkreśliło, że PlayStation przywiązuje dużą wagę dla marki Call of Duty, ponieważ to właśnie to IP „wpływa na wybór konsoli przez użytkowników”. To z tego powodu Japończycy mogą chcieć zablokować transakcję.