Nintendo potwierdza dobre wyniki ekskluzywnych gier. Japończycy ujawniają plany na kolejne miesiące
Nintendo jest kolejnym producentem i wydawcą, który podzielił się wynikami za I kwartał aktualnego roku finansowego. W porównaniu z minionym rokiem japoński gigant branży odnotowuje nieco słabszą dyspozycję i niższą sprzedaż konsol, lecz warto zauważyć, że gracze nadal niezwykle chętnie sięgają po produkcje debiutujące wyłącznie na Nintendo Switchu.
Big N w ostatnim kwartale wypuściło na rynek 3,43 mln egzemplarzy Nintendo Switcha, dzięki czemu w ogólnym podsumowaniu możemy mówić już o rezultacie na poziomie 111,08 mln sztuk. Urządzenie pozostaje piątą najchętniej kupowaną konsolą (za PS2, NDS, GB/GBC, PS4) oraz trzecim stacjonarnym sprzętem, któremu udało się przebić wynik 110 mln pudełek. Korporacja przez cały rok finansowy (do 31 marca 2023 roku) planuje dostarczyć 21 mln zestawów Switcha. Na hybrydową konsolę kupiono już 863,59 mln produkcji.
Przedsiębiorstwo informuje o zwiększonym zainteresowaniu Nintendo Switch Online. Niezmiennie rośnie także znaczenie cyfrowej dystrybucji produktów, których sprzedaż przyniosła 88 mln jenów – w porównaniu z zeszłym rokiem fiskalnym Japończycy zanotowali 16% wzrost zainteresowania tą formą zakupów.
„Zarobki Nintendo za pierwszy kwartał roku fiskalnego:
Przychody: 2,31 mld USD -4,7% rok do roku,
Zysk operacyjny: 0,763 mld USD -15,1% r/r,
- Switch sprzedał się w liczbie 3,43 mln sztuk w Q1, co oznacza spadek o 22,9% YoY z powodu braków w dostawach i "innych czynników",
- 41,4 mln sprzedanych gier (-8,6% YoY),
- Nintendo Switch Sports sprzedało się w liczbie 4,84 mln sztuk”.
Nintendo FY23 Q1 Earnings
— MauroNL (@MauroNL3) August 3, 2022
Revenue: $2.31bn -4.7% YoY
Operating Profit: $0.763bn -15.1% YoY
- Switch sold 3.43m units in Q1 down 22.9% YoY due to supply shortage and "other factors".
- 41.4m units of software sold (-8.6% YoY)
- Nintendo Switch Sports sold 4.84m units pic.twitter.com/HrGjmvwzg6
Gry na Nintendo Switcha sprzedają się nieco gorzej niż w minionym roku – ostatnie premiery w postaci Nintendo Switch Sports (4,84 mln) i Mario Strikers: Battle League (1,91 mln) zaliczyły jednak bardzo dobry start na rynku. Korporacja wspomina także o wysokim zainteresowaniu Kirby and the Forgotten Land (łącznie 4,53 mln, w ostatnich miesiącach pozycja sprzedała się w liczbie 1,88 mln), a Mario Kart 8 Deluxe zanotował już zawrotny rezultat na poziomie niemal 47 mln egzemplarzy (dodatkowe 1,48 mln w ostatnich 3 miesiącach).
Sprzedaż gier na Nintendo Switcha:
- Mario Kart 8 Deluxe – 46,82 mln
- Animal Crossing: New Horizons – 39,38 mln
- Super Smash Bros. Ultimate – 28,82 mln
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 27,14 mln
- Pokémon Sword/Pokémon Shield – 24,50 mln
- Super Mario Odyssey – 23,93 mln
- Super Mario Party – 18,06 mln
- Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 14,79 mln
- Pokémon: Let's Go Pikachu/Eevee – 14,66 mln
- Ring Fit Adventure – 14,54 mln
Japończycy przygotowują społeczność na kolejne premiery – Splatoon 3 (09.09), Bayonetta 3 (28.10), Pokemon Scarlet/Violet (18.11), co więcej, latem zadebiutuje Kirby's Dream Buffet. Kontynuacja The Legend of Zelda: Breath of the Wild trafi na rynek wiosną 2023 roku, natomiast Metroid Prime 4 oraz Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp nie posiadają dat premier.