Unity pokazuje pazur. Imponujące postępy w rozwoju silnika w demie Lion na PS5 w 4K i 30 fps
Unity nie ma w ostatnim czasie szczęścia na giełdzie, tracąc ok. połowę wyceny swoich akcji przez pół roku. Firma nie daje jednak za wygraną i przekonuje do swojej technologii w naprawdę imponujący sposób.
Tym razem Unity przedstawiło demo techniczne pt. „Lion”, w którym wykorzystano – oprócz samego silnika firmy oraz Unity Editora – również szereg technologii innych firma (m.in. Ziva VFX, SpeedTree, SyncSketch). Demo z wielkim afrykańskim drapieżnikiem zostało w lwiej części stworzone przez Monster Emporium Animation School.
Co chyba najciekawsze demo, które możecie oglądać poniżej, uruchomiono na PlayStation 5 w rozdzielczości 4K. Z konsoli udało się wycisnąć przy takim poziomie graficznym 30 klatek animacji na sekundę. W informacji prasowej pojawia się informacja, że demo działa też w czasie rzeczywistym na Xbox Series X|S oraz na PC. Projekt nie został jednak opublikowany w formie pozwalającej na jego odpalenie na domowym sprzęcie.
Jednym z najważniejszych usprawnień, o jakich wspomina Unity jest znacząco ulepszona symulacja zachowania włosów/sierści zwierzaków, bazująca głównie na obliczeniach na poziomie GPU.
”Nasze rozwiązanie pozwala teraz na renderowanie bez artefaktów milionów włosów, które poruszają się niezależnie od siebie i są w realistyczny sposób oświetlane. Te nowości związane z symulacją włosów i ulepszeniami renderowania zostaną wdrożone w 2023.1 Tech Stream”.
Więcej na temat problemów finansowych Unity przeczytacie tutaj.