Twórca Halo: Infinite komentuje wyzwanie dla tworzenia współczesnych gier
Kwestia wyprodukowania gry w obecnych czasach to bardzo złożony proces. Ostatnie lata przyniosły również garstkę rozczarowań. Często zarzuca się deweloperom opieszałość, ponieważ wystarczy puścić dany tytuł w obieg na rynek komercyjny i zająć się aktualizowaniem projektu na bieżąco. Wszyscy dobrze to znamy. W tym kontekście wypowiedział się John Junyszek, starszy menadżer ds. społeczności w 343 Industries. Właściwie rzecz ujmując, zaćwierkał.
Jego oficjalne konto w serwise Twitter zostało wzbogacone o całkiem interesujący wpis, który podejmuje dość problematyczne kwestie związane produkcją dzisiejszych gier. Okazuje się, że wzrosły nie tylko oczekiwania, lecz także kwestie prawne. W zależności od regionu są inaczej regulowane czy interpretowane. Menadże poruszył temat polityki prywatności zależnie od regionów, cross-play, ciągłe hotfixy, balansowanie gry. Wspomniał również o konieczności lepszego zabezpieczenia serwerów, zwłaszcza tych dedykowanych. Słowem, każdy z tych aspektów poszedł mocno do góry w stosunku do poprzedniej generacji. Dla nas, graczy, problem nie jest widoczny gołym okiem, ponieważ oceniamy gry pod kątem wizualnym, wydajności czy projektu świata przedstawionego. Wypunktowane przez Junyszka argumenty są adekwatne o wiele bardziej do produkcji zbudowanych pod kątem sieciowych rozgrywek. Przypadek Halo: Infinite, wciąż pojawiającej się zawartości oraz zapowiedzianych aktualizacji mówi wiele. Grę przesunięto po masowym bojkocie, jaki spadł na studio po letniej prezentacji w 2020 roku. 343 Industries na bieżąco uzupełnia zawartość. Niedawno pisaliśmy o nadchodzącym Forge.
"Why is it harder to make games these days?"
— John Junyszek (@Unyshek) August 11, 2022
TL;DR: The expectations and legal requirements for games has increased.
A helpful list of examples below: https://t.co/5y9WXVhMe0 pic.twitter.com/sCdrFYxtmX
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Halo Infinite.