PT Silent Hills – pracownica Konami o usunięciu dema. „Ja też chciałabym, żeby to potoczyło się inaczej”

Gry
2007V
P.T. przeniesione na Unreal Engine. Tytuł wspiera VR
Iza Łęcka | 15.08.2022, 07:36

Po nawiązaniu do tematu grywalnego teasera, który całemu światu przedstawiał nowy projekt Hideo Kojimy, japoński twórca ożywił swoją społeczność wspominającą unikalne doświadczenie. W mediach społecznościowych uaktywniła się także pracownica Konami, która twierdzi, że odpowiadała zarówno za dodanie danych na serwery PlayStation, jak i ich usunięcie.

Od przedstawienia P.T. Silent Hills minęło już 8 lat – klimatyczne demo, które miało za zadanie wprowadzić odbiorców w nową grę tworzoną przez Hideo Kojimę, miało burzliwą historię. Po anulowaniu pozycji Konami dążyło do usunięcia danych z PlayStation Store i zablokowania opcji ponownego pobrania produkcji. Nie powinien być jednak żadnym zaskoczeniem fakt, że wielu graczy nadal posiada na swoich sprzętach grywalny teaser.

Dalsza część tekstu pod wideo

W ostatnim tygodniu ponownie powróciliśmy do tematu intrygującego projektu, do którego nawiązali Hideo Kojima oraz Geoff Keighley, rozbudzając nieco oczekiwania. W dyskusji w mediach społecznościowych głos zabrała również Pearl L, podająca się za pracownicę Konami, która była odpowiedzialna za wprowadzenie P.T. do sieci – widoczność jej wiadomości na Twitterze została jednak ograniczona, dlatego przytaczamy cytaty zamieszczone na serwisie VGC.

„Ciekawostka: ponieważ w tamtym czasie byłam szefem 1P w Konami, pomogłam wprowadzić ten produkt na strony sklepów, fałszywego wydawcy i wszystkiego. I to ja musiałam nawiązać kontakt z Sony i poprosić ich o usunięcie go i zablokowanie ponownego pobierania. To była super zabawna rozmowa”.

Pearl nie wskazała bezpośrednio, co było powodem usunięcia dema z serwerów PlayStation, choć jej nawiązanie do Konami było jak najbardziej znaczące. Pracownica podkreśliła, że całe zajście było „ciężką sytuacją” dla zatrudnionych w japońskim przedsiębiorstwie – nie tylko dział obsługi klienta Konami wykonał kawał dobrej roboty, mierząc się z ogromnym niezadowoleniem społeczności, ale również Sony brawurowo rozwiązało sprawę.

Jak podkreśliła w dalszej części rozmowy z graczami, dla producenta PlayStation P.T. było pierwszym tego typu projektem, który po prośbach wydawcy miał zostać usunięty z PS Store, a możliwość jego ponownego pobrania została zablokowana.

„Uwierzcie mi, ja też chciałabym, żeby to potoczyło się inaczej. To było niesamowite widzieć, jak wszyscy się łączą, aby spróbować zrozumieć to doświadczenie i widzieć, że podchodzą z tak wielkimi uczuciami do tego! Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam być częścią tego chociaż w małym stopniu”.

Źródło: VGC

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper