PT Silent Hills – pracownica Konami o usunięciu dema. „Ja też chciałabym, żeby to potoczyło się inaczej”
Po nawiązaniu do tematu grywalnego teasera, który całemu światu przedstawiał nowy projekt Hideo Kojimy, japoński twórca ożywił swoją społeczność wspominającą unikalne doświadczenie. W mediach społecznościowych uaktywniła się także pracownica Konami, która twierdzi, że odpowiadała zarówno za dodanie danych na serwery PlayStation, jak i ich usunięcie.
Od przedstawienia P.T. Silent Hills minęło już 8 lat – klimatyczne demo, które miało za zadanie wprowadzić odbiorców w nową grę tworzoną przez Hideo Kojimę, miało burzliwą historię. Po anulowaniu pozycji Konami dążyło do usunięcia danych z PlayStation Store i zablokowania opcji ponownego pobrania produkcji. Nie powinien być jednak żadnym zaskoczeniem fakt, że wielu graczy nadal posiada na swoich sprzętach grywalny teaser.
W ostatnim tygodniu ponownie powróciliśmy do tematu intrygującego projektu, do którego nawiązali Hideo Kojima oraz Geoff Keighley, rozbudzając nieco oczekiwania. W dyskusji w mediach społecznościowych głos zabrała również Pearl L, podająca się za pracownicę Konami, która była odpowiedzialna za wprowadzenie P.T. do sieci – widoczność jej wiadomości na Twitterze została jednak ograniczona, dlatego przytaczamy cytaty zamieszczone na serwisie VGC.
„Ciekawostka: ponieważ w tamtym czasie byłam szefem 1P w Konami, pomogłam wprowadzić ten produkt na strony sklepów, fałszywego wydawcy i wszystkiego. I to ja musiałam nawiązać kontakt z Sony i poprosić ich o usunięcie go i zablokowanie ponownego pobierania. To była super zabawna rozmowa”.
Pearl nie wskazała bezpośrednio, co było powodem usunięcia dema z serwerów PlayStation, choć jej nawiązanie do Konami było jak najbardziej znaczące. Pracownica podkreśliła, że całe zajście było „ciężką sytuacją” dla zatrudnionych w japońskim przedsiębiorstwie – nie tylko dział obsługi klienta Konami wykonał kawał dobrej roboty, mierząc się z ogromnym niezadowoleniem społeczności, ale również Sony brawurowo rozwiązało sprawę.
Jak podkreśliła w dalszej części rozmowy z graczami, dla producenta PlayStation P.T. było pierwszym tego typu projektem, który po prośbach wydawcy miał zostać usunięty z PS Store, a możliwość jego ponownego pobrania została zablokowana.
„Uwierzcie mi, ja też chciałabym, żeby to potoczyło się inaczej. To było niesamowite widzieć, jak wszyscy się łączą, aby spróbować zrozumieć to doświadczenie i widzieć, że podchodzą z tak wielkimi uczuciami do tego! Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam być częścią tego chociaż w małym stopniu”.