Street Fighter V wyprzedził kultowe Street Fighter II w globalnej sprzedaży
Street Fighter II (1991) stał się pierwszym, historycznym generatorem potężnych zysków dla Capcom. Japoński wydawca w tym miejscu rozpoczął politykę wzbogaconych edycji, regularnie wypuszczanych na światowe rynki. Street Fighter II: World Warrior Edition, Champion Edition i kolejne wariacje legendarnej bijatyki stworzyły finansowego molocha w świecie bijatyk. Firma poinformowała, że rekord sprzedaży należący do drugiej odsłony serii został oficjalnie pobity przez...Street Fighter V.
W chwili premiery 16 lutego, 2016 roku, ostatnia do tej pory odsłona borykała się z komplikacjami na stopie balansu rozgrywki czy technicznych niedociągnięć. Producent na bieżąco aktualizował bijatykę, by w roku 2020 wydać kompletne wydanie, Street Fighter V: Championship Edition. Popularność gry nie spada, o czym świadczą wciąż liczne turnieje, odbywające się w Stanach Zjednoczonych oraz krajach azjatyckich. Jednocześnie, firma Capcom poinformowała, że Street Fighert V sprzedano w nakładzie 6,60 miliona egzemplarzy, wyprzedzając historyczny wynik części drugiej, która dobiła do 6,30 miliona kopii. 300 tys. kopii na korzyść Street Fighter V stawia tytuł na pierwszej lokacie w dotychczasowej historii franczyzy. Sytuacja jest bardzo ciekawa, gdyż pierwotnie zakładano, że Street Fighter V nie dobrnie do wyniku spektakularnej odsłony z numerem 4, wydanej w 2008 roku, następnie rozwijanej średnio co rok o nowe edycje.
Street Fighter II nie jest wyjątkiem na drodze zmiany tronu w zestawieniach sprzedaży. Jak zauważyli eksperci opiniotwórczego forum NeoGaf, identyczny los czeka niebawem Mega Man II, które niebawem będzie zdetronizowane przez Mega Man 11. Na ten moment, różnica między wynikiem obu produkcji wynosi już "tylko" 10 tys. egzemplarzy. W całym katalogu japońskiego wydawcy obserwujemy zmianę warty pokoleń. Pisaliśmy niedawno o współczesnej wersji Resident Evil 2, która pokonała oryginał w ilości sprzedanych egzemplarzy. Street Fighter V dostępne jest na PS4 oraz komputery osobiste.