Returnal na GDC prezentowany w wersji na PC. Housemarque potwierdza opracowanie nowej wersji
Pracownicy Housemarque pojawili się na GDC, by prezentować swoją technologię i opowiadać o pracach nad Returnal. Twórcy najwidoczniej nie chcieli się męczyć i podczas wydarzenia wykorzystywali grę w wersji na komputery osobiste.
O przeniesieniu Returnal na PC piszemy od kilku miesięcy, ale Sony wciąż nie ujawniło nowej wersji produkcji. Bardzo możliwe, że gra zostanie zaprezentowana na dużej imprezie japońskiej korporacji, ponieważ Digital Foundry już wcześniej informowało, że widziało produkcję w akcji na kolejnej platformie.
To właśnie dziennikarz Digital Foundry zauważył bardzo ciekawą sytuację – Housemarque wspominało na GDC o efektach wizualnych i cząsteczkowych, ale deweloperzy do prezentacji wykorzystywali wersję na PC:
„Prezentacja Returnal z GDC na temat efektów wizualnych i cząsteczkowych jest naprawdę fajna - ale cieszę się z bonusu, jakim jest ponowne potwierdzenie wersji na PC. Debuguj, odczytaj! Link do prezentacji: https://youtube.com/watch?v=qbkb8ap7vts”.
Returnal's presentation from GDC on its VFX and particle work is really cool - but I enjoy the bonus it has of once again confirming the PC version. Debug, readout!
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) September 5, 2022
Link to presentation:https://t.co/slu0GIEu12 pic.twitter.com/xz4CUxqqU3
Sony może wstrzymywać się z pokazem Returnal na PC, ponieważ tak naprawdę korporacja nie może narzekać na nudę. W zeszłym tygodniu The Last of Us Part I zadebiutowało na PS5, w listopadzie na PS5 i PS4 odbędzie się premiera God of War Ragnarok, a korporacja ma w 2022 roku wrzucić na PC jeszcze przynajmniej dwie gry: Marvel's Spider-Man: Miles Morales oraz Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo złodziei.
Mam jednak wrażenie, że Returnal może osiągnąć duży sukces na PC, ponieważ gra na PS5 potrafi oczarować grafiką, a przy mocnym sprzęcie powinna również na komputerach osobistych zaoferować świetną jakość rozgrywki.