PS VR2 – pierwsze wrażenia i oficjalne materiały. Szykuje się „znakomite doświadczenie”
Pierwsze redakcje mogły zapoznać się z PS VR2. Sony zaprosiło kilku dziennikarzy do swojej siedziby w Stanach Zjednoczonych, gdzie zainteresowani mogli sprawdzić urządzenie i zagrać w kilka gier: Resident Evil Village VR, Star Wars: Tales from the Galaxy's Edge Enhanced Edition, The Walking Dead: Saints and Sinners Chapter 2 oraz Horizon Call of the Mountain.
Pierwsze opinie na temat PlayStation VR 2 są bardzo pozytywne. Urządzenie nadal wykorzystuje przewód, więc w pewien sposób zapewnia „przywiązanie”, które znamy z poprzedniego sprzętu Sony – w dodatku gogle ponownie w bardzo dobry sposób radzą sobie z rozłożeniem ciężaru na głowie.
PS VR2 bardzo łatwo dostosujemy do swojej głowy, ponieważ teraz skorzystamy z przycisku, który pozwala dostosować (wsunięcie i odsunięcie) gogli od ciała – podobno będziemy mogli grać nawet z okularami na głowie. Gracz może także zająć się regulacją soczewek, by znajdowały się one w odpowiednim miejscu – dzięki temu obraz jest ostry.
„Znajdujące się wewnątrz panele OLED oferują rozdzielczość 2000x2040 per-eye z częstotliwością do 120hz. Jest to najwyższa rozdzielczość dostępna wśród mainstreamowych zestawów słuchawkowych VR i zapewnia wyjątkowy poziom wierności wizualnej” – napisał Bo Moore z IGN
Dziennikarz podkreśla, że podczas rozgrywki nie widział efektu „screen door”, co jest możliwe dzięki wbudowanemu systemowi śledzenia oczu – dzięki temu zawsze patrzymy na elementy o najwyższej rozdzielczości.
„PSVR2 wykorzystuje cztery kamery wbudowane w zestaw słuchawkowy do śledzenia kontrolerów i otoczenia. Gdy po raz pierwszy ustawisz swoją przestrzeń do zabawy, system poprosi cię o powolne rozejrzenie się, a następnie przeskanuje teren - łącznie z podłogą i sufitem - i wyznaczy bezpieczny obszar, w którym możesz grać. Z tego miejsca możesz narysować linie na ziemi, aby ręcznie dodać lub odjąć obszar, dokładnie tak samo jak w przypadku zestawów słuchawkowych Meta”.
Kontrolery są podobne do urządzeń oferowanych przez konkurencję, ale warto podkreślić, że sprzęt posiada system do wykrywania siły nacisku, więc nawet jak nie naciskasz przycisku, to sprzęt odbiera, że trzymasz w rękach pady.
Sony zdecydowało się na wykorzystanie haptycznych wibracji i adaptacyjnych triggerów znanych z DualSense od PS5 – ale aktualnie elementy nie zostały wykorzystane podczas rozgrywki. Warto jednak podkreślić, że nawet PS VR2 wibruje i jest to podobno „miły dodatek”.
PS VR2 nie oferuje własnego głośnika, ale do gogli możemy podłączyć słuchawki.