Twórca Tekkena: Tylko Sakurai potrafi zrobić dobrą grę w stylu Super Smash Bros.

Gry
560V
Super Smash Bros. Ultimate
Igor Chrzanowski | 17.09.2022, 17:45

Z okazji zapowiedzi Tekkena 8 Katsuhiro Harada miał przyjemność porozmawiania z redakcją IGN, której opowiedział co nieco o swojej pracy i kolaboracji jaką nawiązał z twórcą serii Super Smash Bros.

Masahiro Sakurai jest jednym z najlepszych projektantów w całej naszej branży i to właśnie jego kreatywności zawdzięczamy powstanie takich gier jak Kirby czy właśnie Super Smash Bros. - w ostatniej odsłonie serii pojawiła się gościnnie postać z marki Tekken, którą był oczywiście Kazuya Mishima. Z racji tego, że nad produkcją SSB. Ultimate i rozwojem marki Tekken czuwa ekipa Bandai Namco, obydwaj Japończycy mieli ze sobą sporo do czynienia. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Harada zdradził we wspomnianym wywiadzie, że Sakurai bardzo przykłada się do pracy jaką wykonuje i odznacza się niesamowicie dobrym instynktem do wyczucia tego czym jest dana marka z jaką współpracuje, co stwarza jej prawdziwą esencję i jak ją oddać ją w swojej własnej grze na swój, aczkolwiek wierny, sposób. Jego zdaniem Masahiro Sakurai jest jedynym projektantem w branży, który mógłby zrobić taką grę - co oznacza, że jest też jedynym, który tak dobrze rozumie cały ten gatunek i wszystkie platform-fightery. 

Gdy pracowaliśmy z Sakurai-san, wspomniałeś już o postaci Kazuyi, podczas produkcji Super Smash Bros. Ultimate, on cały czas był w Bandai Namco Studios - przychodził tam normalnie jak do pracy. Znaliśmy więc jego osobowość i wiedzieliśmy czego się spodziewać. Ale i tak byliśmy zaskoczeni gdy przyszło do prac nad pojawieniem się Kazuyi w Super Smash Bros., ponieważ myśleliśmy, że skoro to my jesteśmy ekspertami od Tekkena, może on przyjdzie i zada nam parę pytań odnośnie czego oczekuję, aby poprawnie oddać ducha serii Tekken. Ale tak się jednak nie stało. On już po prostu miał w głowie przemyślane to, co tworzy Tekkena Tekkenem, więc to było zarówno zaskakujące jak i odświeżające, widzieć że przychodzi i nie zadaje pytań. Powiedział tylko "Grałem sporo w Tekkena, przestudiowałem go i to jest to co myślę, że jest ważne dla gry."

To był pozytywny szok. Ale potem też pomyśleliśmy, że ma wszystkie te postacie z innych różnych franczyz i gier w Smash Bros., a mieć taką głęboką wiedzę, aby zrozumieć te wszystkie różne IP i zrobić to dobrze... Myślę, że jest prawdopodobnie jedynym, który mógłby zrobić tę grę tak jak trzeba. 

Pełen wywiad znajdziecie na stronie IGN.

Źródło: Nintendo Everything

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper