Twórca Tekkena: Tylko Sakurai potrafi zrobić dobrą grę w stylu Super Smash Bros.
Z okazji zapowiedzi Tekkena 8 Katsuhiro Harada miał przyjemność porozmawiania z redakcją IGN, której opowiedział co nieco o swojej pracy i kolaboracji jaką nawiązał z twórcą serii Super Smash Bros.
Masahiro Sakurai jest jednym z najlepszych projektantów w całej naszej branży i to właśnie jego kreatywności zawdzięczamy powstanie takich gier jak Kirby czy właśnie Super Smash Bros. - w ostatniej odsłonie serii pojawiła się gościnnie postać z marki Tekken, którą był oczywiście Kazuya Mishima. Z racji tego, że nad produkcją SSB. Ultimate i rozwojem marki Tekken czuwa ekipa Bandai Namco, obydwaj Japończycy mieli ze sobą sporo do czynienia.
Harada zdradził we wspomnianym wywiadzie, że Sakurai bardzo przykłada się do pracy jaką wykonuje i odznacza się niesamowicie dobrym instynktem do wyczucia tego czym jest dana marka z jaką współpracuje, co stwarza jej prawdziwą esencję i jak ją oddać ją w swojej własnej grze na swój, aczkolwiek wierny, sposób. Jego zdaniem Masahiro Sakurai jest jedynym projektantem w branży, który mógłby zrobić taką grę - co oznacza, że jest też jedynym, który tak dobrze rozumie cały ten gatunek i wszystkie platform-fightery.
Gdy pracowaliśmy z Sakurai-san, wspomniałeś już o postaci Kazuyi, podczas produkcji Super Smash Bros. Ultimate, on cały czas był w Bandai Namco Studios - przychodził tam normalnie jak do pracy. Znaliśmy więc jego osobowość i wiedzieliśmy czego się spodziewać. Ale i tak byliśmy zaskoczeni gdy przyszło do prac nad pojawieniem się Kazuyi w Super Smash Bros., ponieważ myśleliśmy, że skoro to my jesteśmy ekspertami od Tekkena, może on przyjdzie i zada nam parę pytań odnośnie czego oczekuję, aby poprawnie oddać ducha serii Tekken. Ale tak się jednak nie stało. On już po prostu miał w głowie przemyślane to, co tworzy Tekkena Tekkenem, więc to było zarówno zaskakujące jak i odświeżające, widzieć że przychodzi i nie zadaje pytań. Powiedział tylko "Grałem sporo w Tekkena, przestudiowałem go i to jest to co myślę, że jest ważne dla gry."
To był pozytywny szok. Ale potem też pomyśleliśmy, że ma wszystkie te postacie z innych różnych franczyz i gier w Smash Bros., a mieć taką głęboką wiedzę, aby zrozumieć te wszystkie różne IP i zrobić to dobrze... Myślę, że jest prawdopodobnie jedynym, który mógłby zrobić tę grę tak jak trzeba.
Pełen wywiad znajdziecie na stronie IGN.