Dead Space Remake otrzyma „cały wachlarz fabularnych zadań pobocznych”. Studio rozbudowało oryginał

Gry
1932V
Dead Space Remake
Iza Łęcka | 29.09.2022, 11:32

Dead Space powróci i zaoferuje „nowe, ulepszone doświadczenie”, choć deweloperzy nie skupili się wyłącznie na upiększeniu grafiki. Zespół zajął się rozbudowaniem gry, dążąc do poprawy wrażeń wszystkich odbiorców.

Na początku przyszłego roku wkroczymy w mroczny świat Dead Space Remake. Za produkcję odpowiada studio Motive, które wykorzystało moc najnowszych platform, by znacząco dopieścić oprawę, równocześnie wprowadzając nową zawartość i konkretne ulepszenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Philippe Ducharme, starszy producent z Motive, w najnowszym wpisie na stronie EA przekazał, że ekipa tworzy pozycję, która będzie atrakcyjna dla wszystkich graczy – zarówno nowych, jak i powracających.

Twórcy wpadli na całkiem odważny pomysł: Dead Space to marka posiadająca wielu oddanych fanów, dlatego na bardzo wczesnym etapie produkcji do współpracy zostali zaangażowani gracze. Wybrana społeczność spotykała się z zespołem co sześć tygodni i weryfikowała część zrealizowanych prac.

„Mamy własne zdanie, ale to nie znaczy, że mamy rację! Chcieliśmy przeanalizować kilka kontrowersyjnych tematów, dlatego zebraliśmy opinie tych grup, aby móc podjąć przemyślane decyzje. Koncentrowanie się na społeczności jest jednym z głównych filarów tego projektu, dlatego gromadziliśmy opinie również w trakcie naszych transmisji na żywo, czytając recenzje użytkowników i komentarze na Twitchu – zebraliśmy mnóstwo informacji. Wszystko po to, by zrozumieć, kim będą odbiorcy tej gry i co sprawiało, że Dead Space było dla nich niesamowite” – powiedział Philippe Ducharme.

Dead Space Remake będzie czymś więcej niż zwykłym remasterem znanej produkcji, bowiem deweloperzy rozbudowali historię o tło fabularne z poprzednich projektów – między innymi z gier oraz komiksów:

„Przykładowo, fabuła obejmuje wszystkie wątki znane z wersji pierwotnej. Uwzględniliśmy też jednak tło fabularne całej serii, które jest znacznie obszerniejsze od tła pierwszej gry. Ukazały się już Dead Space 2, Dead Space 3 czy komiksy – wprowadziliśmy do tego świata mnóstwo dodatkowej treści” – dodał Philippe Ducharme.

„Otóż to: chcieliśmy, aby fabuła remake’u lepiej pasowała do fabularnego tła uniwersum Dead Space, które rozwinęło się po premierze pierwszej gry. Przykładowo, tym razem Isaac ma głos, jak w Dead Space 2 i Dead Space 3. Niektóre postacie drugoplanowe, które wcześniej występowały tylko w nagraniach dźwiękowych, takie jak doktor Cross, tym razem pojawiają się na ekranie. Chcieliśmy również przedstawić nieco szerzej niektóre inne ważne postacie, takie jak Nicole. Właśnie po to opracowujemy cały wachlarz fabularnych zadań pobocznych, dzięki którym będzie można zobaczyć chociażby co się działo z Nicole zaraz po wybuchu epidemii” – wyjaśnił Roman Campos-Oriola, dyrektor kreatywny.

W grze natrafimy na nowe zadania poboczne, które dokładniej przedstawią wydarzenia i połączą Dead Space z pozostałymi projektami należącymi do uniwersum.

Motive wykorzystało silnik Frostbite, dzięki któremu zostały odtworzone wszystkie animacje, tekstury, efekty czy reguły zachowania wrogów. Powracający horror jest kolejną pozycją, którą możemy przejść bez żadnych cięć kamery lub ekranów wczytywania (nie licząc śmierci postaci). Wszystkie pomieszczenia Ishimury są ze sobą w pełni połączone, zatem powrót do lokacji będzie jak najbardziej możliwy.

Deweloperzy zwrócili uwagę na immersję poruszania się w stanie nieważkości, znacząco usprawnili oświetlenie, a „niesamowity system zdzierania i rozczłonkowywania” będzie elementem, który urozmaici rozgrywkę.

„Gdy strzelamy, najpierw widzimy skórę i tkanki zdzierane z ciała przeciwnika. Potem widzimy tkwiące pod nimi kości, a później przecinamy kości, żeby oderwać całą kończynę. To wygląda niesamowicie – a jednocześnie wskazuje graczowi, jak ciężkie zadaje obrażenia” – dodał dyrektor kreatywny.

Gracze powinni poczuć, że Dead Space Remake nie jest wyłącznie ładniejszą wersją wcześniej opowiedzianej historii:

„Ogólnie rzecz ujmując, chcemy przekazać ludziom, że nie ograniczamy się jedynie do ulepszenia grafiki. Choć nawet to samo w sobie byłoby niesamowite! Dodajemy również nową zawartość i rozbudowujemy tło fabularne, aby stworzyć nowe, ulepszone doświadczenie” – podsumował intencje twórców Ducharme.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dead Space (remake).

Źródło: EA

Komentarze (48)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper