Twórca gier z uniwersum Metro zginął na froncie. Andrii „Nizrok” Korzinkin walczył o wolność kraju

Gry
3218V
Metro Exodus na PS5 i Xbox Series X w 4K, 60 fps i RT! Twórcy zapowiadają PC Enhanced Edition
Iza Łęcka | 03.10.2022, 12:25

Wojna w Ukrainie toczy się od ponad siedmiu miesięcy, a w obronie kraju stają nie tylko jego obywatele, ale również ochotnicy pragnący wesprzeć walczących z Rosją. Andrii „Nizrok” Korzinkin był jednym z najbardziej doświadczonych animatorów 4A Games, który niestety nie będzie mógł już podjąć się żadnego projektu związanego z kolejną częścią serii Metro. Twórca zginął na froncie.

4A Games to znane studio, które już w 2014 roku wyjechało z Ukrainy, przenosząc swoją główną siedzibę na Maltę. Część pracowników studia wciąż jednak znajdowała się w rodzinnym kraju, bądź też zawiesiła swoje obowiązki i podjęła się niezwykle honorowego czynu obrony ojczyzny. Do nich należał Andrii „Nizrok” Korzinkin.

Dalsza część tekstu pod wideo

Animator przyłączył się do wojsk Ukrainy i walczył o wolność kraju – niestety, Leonid Stepanov (projektant rozgrywki z Remedy Entertainment) potwierdził tragiczną wiadomość. Deweloper został zabity na froncie:

„Andrij „Nizrok” Korzinkin (@korzinkin_3d) zginął podczas wykonywania misji bojowej w walce o niepodległość, suwerenność i integralność terytorialną Ukrainy. Utalentowany animator, niesamowita osoba i prawdziwy bohater. Spoczywaj w pokoju, przyjacielu. Wszyscy tęsknimy za tobą”.

W trakcie wypełniania swoich obowiązków zawodowych niezwykle dużą inspiracją dla Andriia „Nizroka” Korzinkina była działalność Cory'ego Barloga, który również rozpoczynał pracę w branży jako animator. Twórca był uważany za jednego z najlepszych specjalistów w Ukrainie.

Leonid Stepanov napisał do pracowników z 4A Games, którzy nie mogą uwierzyć w to, co się wydarzyło:

„Był fajną osobą, dobrym człowiekiem z poczuciem humoru i animatorem najwyższej klasy, których na Ukrainie można policzyć na palcach. Ach, jakie on rzeczy tworzył! A jego skośny strzał na bramkę w piłkarzykach był nie do wychwycenia. On wciąż tworzył i tworzył”.

„Smutna i bolesna jest świadomość, że gdy znów odwiedzę ekipę 4A, nie przywita mnie uśmiech i uścisk Andrija. Chcę się oszukiwać, że właśnie wyjechał gdzieś za ocean, by robić fajne animacje dla Activision czy Naughty Dog”.

Źródło: Twitter: Leonid Stepanov

Komentarze (91)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper